Na vozech formule 1 si většinou všímáme loga hlavních či generálních sponzorů. U Williamsu samozřejmě dominují likérové barvy, takže hledat jméno finské firmy, která je osobním sponzorem Valtteri Bottase, by leckomu činilo potíže.
Abychom vás dlouho nenapínali - firma Kemppi, vyrábějící svářovací zdroje (a je v této oblasti považována za absolutní špičku) prezentovala svůj název na bočnicích předního křídla. Jak ale uvedl její zástupce například ve finském listě Ilta Sanomat, Bottasův sponzor po roce 2015 tým Williams opustí.
"Existuje celá řada důvodů. Tím hlavní je náš pocit, že jsme dosáhli toho, co jsme od smlouvy s Williamsem očekávali. Platnost kontraktu vyprší na konci letošního roku a myslím, že jsme ji opravdu maximálně využili. Nyní si ohledně podpory v F1 chceme dát nějakou pauzu a pak se rozhodneme, co dál, nejdříve ale až po příští sezóně," potvrdil záměr generální ředitel Anssi Rantasalo.
Neznamená to však úplné rozloučení s F1 a Williamsem, o to půjde pouze v oblasti propagace. "Jsem přesvědčen, že existují i jiné formy spolupráce, i když sponzoring v dosavadní podobě končí. Ale nikoli další kooperace. Nadále také budeme držet Valtterimu palce. Byla to úžasná cesta a rozhodně ještě není u konce. S Bottasem určitě budeme nějakým způsobem propojeni." dodává Rantasalo.
Podle deníku Ilta Sanomat přispěla firma Kemppi do rozpočtu Williamsu částkou zhruba 2 miliony eur ročně, ovšem Rantasalo tento údaj odmítl komentovat. Deník rovněž uvedl, že další Bottasův finský mecenáš, firma Wihuri, nadále hodlá v F1 působit.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.