Sobotní odpoledne na deštěm zmáčené trati v Austinu bylo tříhodinovým čekáním na nic. Paddock se tedy pokusil nějak rozptýlit trpělivě čekající fanoušky, což se ale nelíbilo příslušníkům stáje Ferrari.
Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat předvedli před garáží Red Bullu rozverný taneček, Nico Rosberg si vyzkoušel několik fotbalových fines a přihrával si s jedním z televizních reporterů, rmechanici usedali do podivných vozítek, brázdili boxovou uličku a simlulovali plavbu po řece. Jos Verstappen se dokonce s obtížemi vměstnal do monopostu svého syna a stejným způsobem se ve voze svého potomka uvelebil mistr rallye Carlos Sainz senior.
Jenom Ferrari se všeobecného špásování nezůčastnilo. Muži v červených bundách či overalech vypadali, jako by do tohoto prostředí nepatřili. Důvody ale byly poněkud jiné, než že by jim chyběl smysl pro humor.
"Chcete znát pravdivou odpověď? Tak tedy, tohle je Formule 1 a ne cirkus. Lidé na nás chodí, aby viděli závody, vozy v akci. Myslím, že je to jediné, co bychom měli dělat.
Taková situace jako v sobotu se prostě stane, diváky to nepotěší, stejně jako netěší nás, že jim nemůžeme ukázat, co očekávají. Ale ať si každý dělá, co chce. Já si vybral. A také si říkám, jak někteří lidé budou F1 vnímat, když viděli podobné divadlo," vysvětlil svůj postoj finským novinám Turun Sanomat Kimi Räikkönen.
Podpořil ho i šéf týmu Maurizio Arrivabene. "Jak řekl Kimi, je to F1 a ne Cirque du Soleil. Nepředvedli jsme divákům žádnou podobnou »show«, my jsme sobotu pouze pozvali zdravotně postižené děti na invalidních vozících do naší garáže. To ale v televizi nebylo. Ukázali jsme jim něco, co asi někdy těžko uvidí a rozdali naše autogramy. Každý ať baví veřejnost podle svého gusta, my dáváme přednost podobným akcím než simulovat rybolov nebo se pitvořit do televize. Pokud si někdo myslí, že tím baví veřejnost, pak je to v pořádku a hlavně jeho věc," dodává Arrivabene.
Obec fanoušků se určitě rozdělí na dva tábory, jedni budou oceňovat korektní přístup stáje, která jako jediná ve startovním poli působí v F1 od prvního ročníku 1950, druhá část je nazve suchary, kteří se svým jednáním vyloučili z komunity F1, snažící se diváky pobavit. Názor si každý může udělat sám. Skutečností je, že k Ferrari do boxů žádná kamera nevstoupila. Asi jí to v garáží Italů nepřišlo nijak zábavné.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.