Sobotní odpoledne na deštěm zmáčené trati v Austinu bylo tříhodinovým čekáním na nic. Paddock se tedy pokusil nějak rozptýlit trpělivě čekající fanoušky, což se ale nelíbilo příslušníkům stáje Ferrari.
Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat předvedli před garáží Red Bullu rozverný taneček, Nico Rosberg si vyzkoušel několik fotbalových fines a přihrával si s jedním z televizních reporterů, rmechanici usedali do podivných vozítek, brázdili boxovou uličku a simlulovali plavbu po řece. Jos Verstappen se dokonce s obtížemi vměstnal do monopostu svého syna a stejným způsobem se ve voze svého potomka uvelebil mistr rallye Carlos Sainz senior.
Jenom Ferrari se všeobecného špásování nezůčastnilo. Muži v červených bundách či overalech vypadali, jako by do tohoto prostředí nepatřili. Důvody ale byly poněkud jiné, než že by jim chyběl smysl pro humor.
"Chcete znát pravdivou odpověď? Tak tedy, tohle je Formule 1 a ne cirkus. Lidé na nás chodí, aby viděli závody, vozy v akci. Myslím, že je to jediné, co bychom měli dělat.
Taková situace jako v sobotu se prostě stane, diváky to nepotěší, stejně jako netěší nás, že jim nemůžeme ukázat, co očekávají. Ale ať si každý dělá, co chce. Já si vybral. A také si říkám, jak někteří lidé budou F1 vnímat, když viděli podobné divadlo," vysvětlil svůj postoj finským novinám Turun Sanomat Kimi Räikkönen.
Podpořil ho i šéf týmu Maurizio Arrivabene. "Jak řekl Kimi, je to F1 a ne Cirque du Soleil. Nepředvedli jsme divákům žádnou podobnou »show«, my jsme sobotu pouze pozvali zdravotně postižené děti na invalidních vozících do naší garáže. To ale v televizi nebylo. Ukázali jsme jim něco, co asi někdy těžko uvidí a rozdali naše autogramy. Každý ať baví veřejnost podle svého gusta, my dáváme přednost podobným akcím než simulovat rybolov nebo se pitvořit do televize. Pokud si někdo myslí, že tím baví veřejnost, pak je to v pořádku a hlavně jeho věc," dodává Arrivabene.
Obec fanoušků se určitě rozdělí na dva tábory, jedni budou oceňovat korektní přístup stáje, která jako jediná ve startovním poli působí v F1 od prvního ročníku 1950, druhá část je nazve suchary, kteří se svým jednáním vyloučili z komunity F1, snažící se diváky pobavit. Názor si každý může udělat sám. Skutečností je, že k Ferrari do boxů žádná kamera nevstoupila. Asi jí to v garáží Italů nepřišlo nijak zábavné.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“