Krize kolem Red Bullu, která přerostla do velkých rozměrů spojovaných se samotnou podstatou F1 má hned několik scénářů, mezi nimiž bychom našli i ty katastrofické. Někteří odborníci dokonce hovoří o "domino efektu", který by celou F1 mohl pohřbít.
Je to asi nadnesené tvrzení, ale připusťme, že kdyby Dietrich Mateschitz rozsvítil na svém semaforu F1 červenou, startovní pole F1 by zchudlo na 18 startujících, a to by se divákům, kteří volají po větší atraktivitě, asi těžko líbilo. Stačila by jedna větší šťouchanice na startu a šest odpadlých vozů, důsledky si spočítejte sami. A to už vůbec nemluvíme o výkonnostním rozložení startovního pole, kdyby Red Bull a Toro Rosso F1 daly vale.
Připomínat anabázi "motorové krize" rakouského týmu je asi zbytečné. Postupně padly možnosti spojení s Mercedesem a Ferrari (strach z konkurence a nezájem o starší specifikace), ve výhledu bylo spojení s koncernem VW a potažmo značkou Audi, ale německý gigant teď řeší docela jiné problémy a na laškování s F1 nejspíš nemá myšlenky.
Italský časopis Autosprint přišel s kombinací Red Bull Honda, neboť Mateschitzovy finance by mohly japonskému dodavateli pomoci s vývojem hybridní technologie. Korespondent časopisu Alberto Sabbatini ve svém komentáři jistou naději na toto spojení vidí, přestože McLarenu se tato eventualita vůbec nelíbí.
Jako nejrealističtější scénář pokorný návrat Red Bullu k Renaultu a narovnat nějak vztahy nacházející se na bodu mrazu, ostatně smlouva do konce roku 2016 sice byla mnohokrát zpochybněna, ale právně ještě nevypovězena. Jenže i tady je zádrhel - pořád probíhající a táhnoucí se jednání Lotus-Renault.
Napětí do celé situace vnáší dr. Helmut Marko, který se omezil na lakonické sdělení: "Setkáme se v Austinu. Jsem přesvědčen, že dojdeme k řešení." Nic víc, nic méně, živná půda pro spekulace a dohady. I proto se ostatní pohybují na tenkém ledě nejistoty. Na přímou otázku, jak celá záležitost dopadne, odpovídá Toto Wolff (Mercedes): "Nevím. Nejsem součástí managementu Red Bullu. V posledních měsících jsme slyšeli tolik variant, takže to nemohou posoudit. Zatím to vypadá, že jednají s Renaultem, pro F1 by bylo dobré, kdyby v ní působili nadále."
Můžete si tedy vsadit, jak to všechno nakonec dopadne. Ovšem jestli sázkové kanceláře na podobné případy ve své nabídce myslí. Zatím převládá názor, že Red Bull zůstane ve spojení s Renaultem, Toro Rosso sáhne po Ferrari.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.