Marko hlásí světu F1: V Austinu by krize Red Bullu měla skončit

Padne rozhodnutí o Red Bullu už tento závodní víkend
Padne rozhodnutí o Red Bullu už tento závodní víkend, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 22. října 2015 16:00
Sdílej:

Krize kolem Red Bullu, která přerostla do velkých rozměrů spojovaných se samotnou podstatou F1 má hned několik scénářů, mezi nimiž bychom našli i ty katastrofické. Někteří odborníci dokonce hovoří o "domino efektu", který by celou F1 mohl pohřbít.

Je to asi nadnesené tvrzení, ale připusťme, že kdyby Dietrich Mateschitz rozsvítil na svém semaforu F1 červenou, startovní pole F1 by zchudlo na 18 startujících, a to by se divákům, kteří volají po větší atraktivitě, asi těžko líbilo. Stačila by jedna větší šťouchanice na startu a šest odpadlých vozů, důsledky si spočítejte sami. A to už vůbec nemluvíme o výkonnostním rozložení startovního pole, kdyby Red Bull a Toro Rosso F1 daly vale. 

Připomínat anabázi "motorové krize" rakouského týmu je asi zbytečné. Postupně padly možnosti spojení s Mercedesem a Ferrari (strach z konkurence a nezájem o starší specifikace), ve výhledu bylo spojení s koncernem VW a potažmo značkou Audi, ale německý gigant teď řeší docela jiné problémy a na laškování s F1 nejspíš nemá myšlenky.

Italský časopis Autosprint přišel s kombinací Red Bull Honda, neboť Mateschitzovy finance by mohly japonskému dodavateli pomoci s vývojem hybridní technologie. Korespondent časopisu Alberto Sabbatini ve svém komentáři jistou naději na toto spojení vidí, přestože McLarenu se tato eventualita vůbec nelíbí.

Jako nejrealističtější scénář pokorný návrat Red Bullu k Renaultu a narovnat nějak vztahy nacházející se na bodu mrazu, ostatně smlouva do konce roku 2016 sice byla mnohokrát zpochybněna, ale právně ještě nevypovězena. Jenže i tady je zádrhel - pořád probíhající a táhnoucí se jednání Lotus-Renault.

Napětí do celé situace vnáší dr. Helmut Marko, který se omezil na lakonické sdělení: "Setkáme se v Austinu. Jsem přesvědčen, že dojdeme k řešení." Nic víc, nic méně, živná půda pro spekulace a dohady. I proto se ostatní pohybují na tenkém ledě nejistoty. Na přímou otázku, jak celá záležitost dopadne, odpovídá Toto Wolff (Mercedes): "Nevím. Nejsem součástí managementu Red Bullu. V posledních měsících jsme slyšeli tolik variant, takže to nemohou posoudit. Zatím to vypadá, že jednají s Renaultem, pro F1 by bylo dobré, kdyby v ní působili nadále."

Můžete si tedy vsadit, jak to všechno nakonec dopadne. Ovšem jestli sázkové kanceláře na podobné případy ve své nabídce myslí. Zatím převládá názor, že Red Bull zůstane ve spojení s Renaultem, Toro Rosso sáhne po Ferrari.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.