Rozhovor bosse F1 s ruskou novinářkou Sophií Ševarnadze, kde se Bernie Ecclestone vyjádřil nejen o prezidentu Putinovi, ale i svém vztahu ke Spojeným státům, vyvolal bouřlivé reakce. A rozhodně většina byla negativní.
Bernie Ecclestone zakrátko po inkriminovaném interview prohlásil, že své výroky nikomu nepodsouvá, jde o jeho názor a neměl by rozhodně být zaměňován s realitou. Ani toto vysvětlení však nezmírnilo kritické tóny na jeho adresu.
Těsně před americkou Grand Prix se k jeho názorům vyjádřil i ředitel závodu Jason Dial. Tisk v USA se postavil k Ecclestoneovým výrokům značně radikálně a Dial připustil, že ani on sám není příliš nadšený výroky čtyřiaosmdesátiletého bosse F1, týkajících se západní demokracie a především USA.
"Samozřejmě má právo na vlastní názor. Ale také jsme hovořili s šéfy jednotlivých týmů, kteří bez rozpaků přiznali, jak důležitý je pro ně americký trh a sponzoři," uvedl ředitel COTA Dial v rozhovoru pro Sport Business Daily.
F1 je v Americe pořád ve fázi vývojeDial rovněž přiznal, že formule 1 sice získává v USA popularitu, ale pořád se nachází v rozvojovém stavu. Promotér GP USA Bobby Epstein proto doufá, že se mu postupem času podaří do kalendáře F1 prosadit další závody. "Dva závody by nám moc nepomohly, ale takových šest, to už by bylo jiné. Pomohlo by nám to si vybudovat diváckou základnu. Takhle musíte v Americe vstávat brzo ráno, abyste se dívali na F1. Pokud by se jelo šest závodů v tomto časovém pásmu, bylo by to rozhodně lepší," řekl Epstein pro The Guardian.
Jeho výrok tak trochu připomíná legendární reakci arabských šejků, když v začátcích jejich spolupráce s Williamsem nebylo auto úspěšné. Tehdy přišli za Frankem s návrhem, aby do šampionátu nasadil deset aut. Williams do té doby v F1 něco prožil, ale tohle vyděsilo i jeho.
Ohledně Epsteinova návrhu je nutné si připomenout, že USA v minulosti mívaly v šampionátu dvojí zastoupení, ale dlouho se tato praxe neudržela. Grand Prix USA-západu v Long Beach i pokusy v Detroitu, Dallasu či na parkovišti v Las Vegas v kalendáři F1 nadlouho nezakořenily. Nejdéle se to podařilo právě v Long Beach, ale po osmi letech i tam skončila Grand Prix pro absolutní nezájem a stížnosti obyvatel kvůli hluku. Na stejné pozici je i Indianapolis, pokud nepočítáme kontroverzních jedenáct ročníků v letech 1950-1960.
Austin je v letošním roce pořádán v "sousedství" nově obnovené Grand Prix Mexika. Dial podotýká, že se nebojí odlivu diváků, mexický závod jen vytváří protiklad americké Grand Prix a dokonce prodej vstupenek je letos o něco vyšší než loni. "S ohledem na konání závodu v Mexico City příští neděli náš tým odvedl v rámci příprav naší Grand Prix fantastickou práci," dodává Dial.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.