Rozhovor bosse F1 s ruskou novinářkou Sophií Ševarnadze, kde se Bernie Ecclestone vyjádřil nejen o prezidentu Putinovi, ale i svém vztahu ke Spojeným státům, vyvolal bouřlivé reakce. A rozhodně většina byla negativní.
Bernie Ecclestone zakrátko po inkriminovaném interview prohlásil, že své výroky nikomu nepodsouvá, jde o jeho názor a neměl by rozhodně být zaměňován s realitou. Ani toto vysvětlení však nezmírnilo kritické tóny na jeho adresu.
Těsně před americkou Grand Prix se k jeho názorům vyjádřil i ředitel závodu Jason Dial. Tisk v USA se postavil k Ecclestoneovým výrokům značně radikálně a Dial připustil, že ani on sám není příliš nadšený výroky čtyřiaosmdesátiletého bosse F1, týkajících se západní demokracie a především USA.
"Samozřejmě má právo na vlastní názor. Ale také jsme hovořili s šéfy jednotlivých týmů, kteří bez rozpaků přiznali, jak důležitý je pro ně americký trh a sponzoři," uvedl ředitel COTA Dial v rozhovoru pro Sport Business Daily.
F1 je v Americe pořád ve fázi vývojeDial rovněž přiznal, že formule 1 sice získává v USA popularitu, ale pořád se nachází v rozvojovém stavu. Promotér GP USA Bobby Epstein proto doufá, že se mu postupem času podaří do kalendáře F1 prosadit další závody. "Dva závody by nám moc nepomohly, ale takových šest, to už by bylo jiné. Pomohlo by nám to si vybudovat diváckou základnu. Takhle musíte v Americe vstávat brzo ráno, abyste se dívali na F1. Pokud by se jelo šest závodů v tomto časovém pásmu, bylo by to rozhodně lepší," řekl Epstein pro The Guardian.
Jeho výrok tak trochu připomíná legendární reakci arabských šejků, když v začátcích jejich spolupráce s Williamsem nebylo auto úspěšné. Tehdy přišli za Frankem s návrhem, aby do šampionátu nasadil deset aut. Williams do té doby v F1 něco prožil, ale tohle vyděsilo i jeho.
Ohledně Epsteinova návrhu je nutné si připomenout, že USA v minulosti mívaly v šampionátu dvojí zastoupení, ale dlouho se tato praxe neudržela. Grand Prix USA-západu v Long Beach i pokusy v Detroitu, Dallasu či na parkovišti v Las Vegas v kalendáři F1 nadlouho nezakořenily. Nejdéle se to podařilo právě v Long Beach, ale po osmi letech i tam skončila Grand Prix pro absolutní nezájem a stížnosti obyvatel kvůli hluku. Na stejné pozici je i Indianapolis, pokud nepočítáme kontroverzních jedenáct ročníků v letech 1950-1960.
Austin je v letošním roce pořádán v "sousedství" nově obnovené Grand Prix Mexika. Dial podotýká, že se nebojí odlivu diváků, mexický závod jen vytváří protiklad americké Grand Prix a dokonce prodej vstupenek je letos o něco vyšší než loni. "S ohledem na konání závodu v Mexico City příští neděli náš tým odvedl v rámci příprav naší Grand Prix fantastickou práci," dodává Dial.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.