Rozhovor bosse F1 s ruskou novinářkou Sophií Ševarnadze, kde se Bernie Ecclestone vyjádřil nejen o prezidentu Putinovi, ale i svém vztahu ke Spojeným státům, vyvolal bouřlivé reakce. A rozhodně většina byla negativní.
Bernie Ecclestone zakrátko po inkriminovaném interview prohlásil, že své výroky nikomu nepodsouvá, jde o jeho názor a neměl by rozhodně být zaměňován s realitou. Ani toto vysvětlení však nezmírnilo kritické tóny na jeho adresu.
Těsně před americkou Grand Prix se k jeho názorům vyjádřil i ředitel závodu Jason Dial. Tisk v USA se postavil k Ecclestoneovým výrokům značně radikálně a Dial připustil, že ani on sám není příliš nadšený výroky čtyřiaosmdesátiletého bosse F1, týkajících se západní demokracie a především USA.
"Samozřejmě má právo na vlastní názor. Ale také jsme hovořili s šéfy jednotlivých týmů, kteří bez rozpaků přiznali, jak důležitý je pro ně americký trh a sponzoři," uvedl ředitel COTA Dial v rozhovoru pro Sport Business Daily.
F1 je v Americe pořád ve fázi vývojeDial rovněž přiznal, že formule 1 sice získává v USA popularitu, ale pořád se nachází v rozvojovém stavu. Promotér GP USA Bobby Epstein proto doufá, že se mu postupem času podaří do kalendáře F1 prosadit další závody. "Dva závody by nám moc nepomohly, ale takových šest, to už by bylo jiné. Pomohlo by nám to si vybudovat diváckou základnu. Takhle musíte v Americe vstávat brzo ráno, abyste se dívali na F1. Pokud by se jelo šest závodů v tomto časovém pásmu, bylo by to rozhodně lepší," řekl Epstein pro The Guardian.
Jeho výrok tak trochu připomíná legendární reakci arabských šejků, když v začátcích jejich spolupráce s Williamsem nebylo auto úspěšné. Tehdy přišli za Frankem s návrhem, aby do šampionátu nasadil deset aut. Williams do té doby v F1 něco prožil, ale tohle vyděsilo i jeho.
Ohledně Epsteinova návrhu je nutné si připomenout, že USA v minulosti mívaly v šampionátu dvojí zastoupení, ale dlouho se tato praxe neudržela. Grand Prix USA-západu v Long Beach i pokusy v Detroitu, Dallasu či na parkovišti v Las Vegas v kalendáři F1 nadlouho nezakořenily. Nejdéle se to podařilo právě v Long Beach, ale po osmi letech i tam skončila Grand Prix pro absolutní nezájem a stížnosti obyvatel kvůli hluku. Na stejné pozici je i Indianapolis, pokud nepočítáme kontroverzních jedenáct ročníků v letech 1950-1960.
Austin je v letošním roce pořádán v "sousedství" nově obnovené Grand Prix Mexika. Dial podotýká, že se nebojí odlivu diváků, mexický závod jen vytváří protiklad americké Grand Prix a dokonce prodej vstupenek je letos o něco vyšší než loni. "S ohledem na konání závodu v Mexico City příští neděli náš tým odvedl v rámci příprav naší Grand Prix fantastickou práci," dodává Dial.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.