Na "rosničkáře" kde kdo žehrá, že se jejich předpovědi dají použít jen tehdy, když se jimi nebudete řídit. Američtí meteorologové však vydali varování, že letošní závod na americké půdě bude z velké části ovlivněn déštěm.
Na jednu stranu si týmy pochvalovaly, že se Grand Prix v texaském Austinu v termínové listině posová z listopadu do října, nyní ale mohou svého nadšení litovat, protože letošní říjen je co do měsíčního průměru teplotně za normálem. Předpovědi týkající se tohoto závodního víkendu varují před špatným počasím nad celým Austinem. Důvodem má být kombinace fronty nízkého tlaku s vlhkým příkrovem putujícím z Mexického zálivu - výsledkem bude pořádný liják.
Systém předpovědi počasí Ubimet, oficiálně informující o této oblasti F1, vyslovil pravědpodobný scénář, v němž by měly být všechny tři dny provázeny velkou oblačností a deštěm. Málo potěšitelné je, že intenzita srážek by měla být nejmenší v den závodu.
Co tedy Ubiment závodnímu poli slibuje?
PátekV celém Austinu se očekává velká oblačnost a časté přeháňky, a to po celý den. Souvislá příkrov mraků bude mít za následek minimální pohyb teplot, měly by kolísat od 22 stupňů dopoledne až po 25°C po obědě. "Během obou tréninků budou piloti provázeni značnými srážkami, trať bude bezpochyby mokrá," předpokládá šéf meteorologického týmu F1 Steffen Dietz.
SobotaNad okruh dorazí silný frontální systém a přinese značně horší počasí než v pátek. Bude zataženo a očekává se hustý déšť - srážky budou mít značný vliv na trať, zejména před polednem. Teploty se budou pohybovat kolem dvaceti stupňů, odpoledne vystoupí maximálně na 24°C. "Odpoledne by měl déšť přejít v časté přeháňky, což by mohlo mít vliv na kvalifikaci a zpřeházený startovní rošt," zní Dietzovo vyjádření.
NeděleOčekává se zvýšená oblačnost provázená přeháňkami. Jejich intenzita by však měla být se srovnání s předchozími dny nižší. Předpoklad zní, že minimálně jednou během závodu déšť zasáhne trať. Teploty budou oproti pátku a sobotě mírně klesat, maximální se odhaduje na 22°C.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.