Na "rosničkáře" kde kdo žehrá, že se jejich předpovědi dají použít jen tehdy, když se jimi nebudete řídit. Američtí meteorologové však vydali varování, že letošní závod na americké půdě bude z velké části ovlivněn déštěm.
Na jednu stranu si týmy pochvalovaly, že se Grand Prix v texaském Austinu v termínové listině posová z listopadu do října, nyní ale mohou svého nadšení litovat, protože letošní říjen je co do měsíčního průměru teplotně za normálem. Předpovědi týkající se tohoto závodního víkendu varují před špatným počasím nad celým Austinem. Důvodem má být kombinace fronty nízkého tlaku s vlhkým příkrovem putujícím z Mexického zálivu - výsledkem bude pořádný liják.
Systém předpovědi počasí Ubimet, oficiálně informující o této oblasti F1, vyslovil pravědpodobný scénář, v němž by měly být všechny tři dny provázeny velkou oblačností a deštěm. Málo potěšitelné je, že intenzita srážek by měla být nejmenší v den závodu.
Co tedy Ubiment závodnímu poli slibuje?
PátekV celém Austinu se očekává velká oblačnost a časté přeháňky, a to po celý den. Souvislá příkrov mraků bude mít za následek minimální pohyb teplot, měly by kolísat od 22 stupňů dopoledne až po 25°C po obědě. "Během obou tréninků budou piloti provázeni značnými srážkami, trať bude bezpochyby mokrá," předpokládá šéf meteorologického týmu F1 Steffen Dietz.
SobotaNad okruh dorazí silný frontální systém a přinese značně horší počasí než v pátek. Bude zataženo a očekává se hustý déšť - srážky budou mít značný vliv na trať, zejména před polednem. Teploty se budou pohybovat kolem dvaceti stupňů, odpoledne vystoupí maximálně na 24°C. "Odpoledne by měl déšť přejít v časté přeháňky, což by mohlo mít vliv na kvalifikaci a zpřeházený startovní rošt," zní Dietzovo vyjádření.
NeděleOčekává se zvýšená oblačnost provázená přeháňkami. Jejich intenzita by však měla být se srovnání s předchozími dny nižší. Předpoklad zní, že minimálně jednou během závodu déšť zasáhne trať. Teploty budou oproti pátku a sobotě mírně klesat, maximální se odhaduje na 22°C.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.