Na "rosničkáře" kde kdo žehrá, že se jejich předpovědi dají použít jen tehdy, když se jimi nebudete řídit. Američtí meteorologové však vydali varování, že letošní závod na americké půdě bude z velké části ovlivněn déštěm.
Na jednu stranu si týmy pochvalovaly, že se Grand Prix v texaském Austinu v termínové listině posová z listopadu do října, nyní ale mohou svého nadšení litovat, protože letošní říjen je co do měsíčního průměru teplotně za normálem. Předpovědi týkající se tohoto závodního víkendu varují před špatným počasím nad celým Austinem. Důvodem má být kombinace fronty nízkého tlaku s vlhkým příkrovem putujícím z Mexického zálivu - výsledkem bude pořádný liják.
Systém předpovědi počasí Ubimet, oficiálně informující o této oblasti F1, vyslovil pravědpodobný scénář, v němž by měly být všechny tři dny provázeny velkou oblačností a deštěm. Málo potěšitelné je, že intenzita srážek by měla být nejmenší v den závodu.
Co tedy Ubiment závodnímu poli slibuje?
PátekV celém Austinu se očekává velká oblačnost a časté přeháňky, a to po celý den. Souvislá příkrov mraků bude mít za následek minimální pohyb teplot, měly by kolísat od 22 stupňů dopoledne až po 25°C po obědě. "Během obou tréninků budou piloti provázeni značnými srážkami, trať bude bezpochyby mokrá," předpokládá šéf meteorologického týmu F1 Steffen Dietz.
SobotaNad okruh dorazí silný frontální systém a přinese značně horší počasí než v pátek. Bude zataženo a očekává se hustý déšť - srážky budou mít značný vliv na trať, zejména před polednem. Teploty se budou pohybovat kolem dvaceti stupňů, odpoledne vystoupí maximálně na 24°C. "Odpoledne by měl déšť přejít v časté přeháňky, což by mohlo mít vliv na kvalifikaci a zpřeházený startovní rošt," zní Dietzovo vyjádření.
NeděleOčekává se zvýšená oblačnost provázená přeháňkami. Jejich intenzita by však měla být se srovnání s předchozími dny nižší. Předpoklad zní, že minimálně jednou během závodu déšť zasáhne trať. Teploty budou oproti pátku a sobotě mírně klesat, maximální se odhaduje na 22°C.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.