Na "rosničkáře" kde kdo žehrá, že se jejich předpovědi dají použít jen tehdy, když se jimi nebudete řídit. Američtí meteorologové však vydali varování, že letošní závod na americké půdě bude z velké části ovlivněn déštěm.
Na jednu stranu si týmy pochvalovaly, že se Grand Prix v texaském Austinu v termínové listině posová z listopadu do října, nyní ale mohou svého nadšení litovat, protože letošní říjen je co do měsíčního průměru teplotně za normálem. Předpovědi týkající se tohoto závodního víkendu varují před špatným počasím nad celým Austinem. Důvodem má být kombinace fronty nízkého tlaku s vlhkým příkrovem putujícím z Mexického zálivu - výsledkem bude pořádný liják.
Systém předpovědi počasí Ubimet, oficiálně informující o této oblasti F1, vyslovil pravědpodobný scénář, v němž by měly být všechny tři dny provázeny velkou oblačností a deštěm. Málo potěšitelné je, že intenzita srážek by měla být nejmenší v den závodu.
Co tedy Ubiment závodnímu poli slibuje?
PátekV celém Austinu se očekává velká oblačnost a časté přeháňky, a to po celý den. Souvislá příkrov mraků bude mít za následek minimální pohyb teplot, měly by kolísat od 22 stupňů dopoledne až po 25°C po obědě. "Během obou tréninků budou piloti provázeni značnými srážkami, trať bude bezpochyby mokrá," předpokládá šéf meteorologického týmu F1 Steffen Dietz.
SobotaNad okruh dorazí silný frontální systém a přinese značně horší počasí než v pátek. Bude zataženo a očekává se hustý déšť - srážky budou mít značný vliv na trať, zejména před polednem. Teploty se budou pohybovat kolem dvaceti stupňů, odpoledne vystoupí maximálně na 24°C. "Odpoledne by měl déšť přejít v časté přeháňky, což by mohlo mít vliv na kvalifikaci a zpřeházený startovní rošt," zní Dietzovo vyjádření.
NeděleOčekává se zvýšená oblačnost provázená přeháňkami. Jejich intenzita by však měla být se srovnání s předchozími dny nižší. Předpoklad zní, že minimálně jednou během závodu déšť zasáhne trať. Teploty budou oproti pátku a sobotě mírně klesat, maximální se odhaduje na 22°C.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.