Fernando Alonso a Jenson Button byli nuceni odstoupit z Grand Prix Singapuru kvůli nadměrně se přehřívajícím převodovkám, jejichž teplota podle vyjádření týmu daleko přesáhla hodnotu konstrukčních limitů.
Zázraky se však dějí a když máte v týmu šikovné odborníky a hlavně štěstí, můžete i něco ušetřit. Ačkoliv McLaren prohlásil, že ještě nikdy v historii týmu nezaznamenali tak vysokou teplotu u jakékoli převodovky, nepotvrdily se obavy, že došlo k nenapravitelným škodám.
Jak uvedl server Motorsport.com, hlavní příčinou přehřívání převodovek byla gumová drť pneumatik a spadané listí na trati - tato směs ucpala chladič oleje převodovky a teplota tím začala hrozivě narůstat. Z toho důvodu došlo k přerušení elektrických senzorů, takže inženýři na boxové zídce neměli možnost sledovat pohyb teplot v převodovkách. Proto bylo rozhodnuto stáhnout oba vozy z trati, než aby došlo k dalšímu poškození.
"Pokud převodovka pracuje v režimu extrémních teplot, dochází ke katastrofálnímu poškození vnitřních komponentů: ocel ztrácí pevnost a zuby ozubených kol se lámou. Uhlík se znehodnocuje a ztrácí své strukturální vlastnosti. Jak jsme se však ujistili, skříně převodovek zůstaly neporušené, přestože teplota překročila maximální navrženou hodnotu až o 45 %," popisuje proces generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Podle jeho názoru má na "přežití" komponentu také zásluhu skvělá kvalita maziv společnosti ExxonMobil. "Jenom to poukazuje na vynikající vlastnosti jejich oleje do převodovek. Vrátili jsme díl do továrny, zkontrolovali převody, spustili jej na dynamometru a zjistili, že v žádné funkci se nevyskytují problémy.
Když si uvědomíte zatížení uvnitř tohoto zařízení a skutečnost, že většinu času je olej jen tenkým filmem na krytech, je to jen potvrzení vysokého kreditu technologie Mobilu," vysekl Neale poklinu dodavatelům oleje.
"Když jsme porovnali záznamy z našich archivů, tak tyto skříně vydržely vůbec nejvyšší provozní teplotu, jakou jsme kdy zaznamenali. A přesto na dynamometru vykazovaly funkčnost shodnou se zcela novými kusy. Tyhle převodovky doslova povstaly z mrtvých - je to neuvěřitelný případ," kroutí hlavou Neale.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.