Fernando Alonso a Jenson Button byli nuceni odstoupit z Grand Prix Singapuru kvůli nadměrně se přehřívajícím převodovkám, jejichž teplota podle vyjádření týmu daleko přesáhla hodnotu konstrukčních limitů.
Zázraky se však dějí a když máte v týmu šikovné odborníky a hlavně štěstí, můžete i něco ušetřit. Ačkoliv McLaren prohlásil, že ještě nikdy v historii týmu nezaznamenali tak vysokou teplotu u jakékoli převodovky, nepotvrdily se obavy, že došlo k nenapravitelným škodám.
Jak uvedl server Motorsport.com, hlavní příčinou přehřívání převodovek byla gumová drť pneumatik a spadané listí na trati - tato směs ucpala chladič oleje převodovky a teplota tím začala hrozivě narůstat. Z toho důvodu došlo k přerušení elektrických senzorů, takže inženýři na boxové zídce neměli možnost sledovat pohyb teplot v převodovkách. Proto bylo rozhodnuto stáhnout oba vozy z trati, než aby došlo k dalšímu poškození.
"Pokud převodovka pracuje v režimu extrémních teplot, dochází ke katastrofálnímu poškození vnitřních komponentů: ocel ztrácí pevnost a zuby ozubených kol se lámou. Uhlík se znehodnocuje a ztrácí své strukturální vlastnosti. Jak jsme se však ujistili, skříně převodovek zůstaly neporušené, přestože teplota překročila maximální navrženou hodnotu až o 45 %," popisuje proces generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Podle jeho názoru má na "přežití" komponentu také zásluhu skvělá kvalita maziv společnosti ExxonMobil. "Jenom to poukazuje na vynikající vlastnosti jejich oleje do převodovek. Vrátili jsme díl do továrny, zkontrolovali převody, spustili jej na dynamometru a zjistili, že v žádné funkci se nevyskytují problémy.
Když si uvědomíte zatížení uvnitř tohoto zařízení a skutečnost, že většinu času je olej jen tenkým filmem na krytech, je to jen potvrzení vysokého kreditu technologie Mobilu," vysekl Neale poklinu dodavatelům oleje.
"Když jsme porovnali záznamy z našich archivů, tak tyto skříně vydržely vůbec nejvyšší provozní teplotu, jakou jsme kdy zaznamenali. A přesto na dynamometru vykazovaly funkčnost shodnou se zcela novými kusy. Tyhle převodovky doslova povstaly z mrtvých - je to neuvěřitelný případ," kroutí hlavou Neale.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.