Týmy Force India a Sauber podaly na konci září u Komise pro hospodářskou soutěž v Bruselu formální stížnost týkající se nespravedlivého přerozdělování finančních prostředků v F1 zvláště u nezávislých týmů.
Koncept dokumentu byl připravován několik měsíců a je namířen proti Bernie Ecclestoneovi a jeho společnosti CVC Capital. Stížnost byla předána odpovědným orgánům v pondělí 29. září 2015.
Odpovědný úřad výkonného orgánu EU potvrdil, že formální stížnost obdržel, ale už bezprostředně poté oznámil, že prošetření celé záležitosti může trvat týdny až měsíce. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport nyní Evropská komise čeká, až protistrana - Bernie Ecclestone a CVC Capital - předloží své vlastní dokumenty.
"Pokud nenastanou nějaké průtahy, mohli bychom dostat odpověď nejdříve do Vánoc. Spíš si ale myslím, že se tak stane nejdříve před zahájením sezóny 2016," myslí si náměstek Force India Bob Fernley. Dodal, že pokud Evropská komise potvrdí, že stížnost týmů je oprávněná, dojdou Force India a Sauber zhruba do půli cesty boje za odstranění finanční nespravedlnosti.
Fernley doufá, že se podaří dosáhnout s protistranou kompromisu. "Jak nám ukazují naše zkušenosti, nemají zájem na dlouhém vyšetřování, protože to pro ně znamená střet zájmů v jejich podnikatelské oblasti."
Podle zástupce týmu Force India by pro nezávislé týmy bylo doslova "hrncem plným zlaťáků", kdyby takzvané privilegované týmy musely vrátit sporné bonusy, protože by to znamenalo přerozdělení částy v hodnotě mnoha milionů eur. "Špatné věci nyní a v budoucnu mají svůj základ v minulosti," dodává Fernley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.