Ještě na sklonku července boss F1 Bernie Ecclestone tvrdil, že by byl bývalý prezident F1 Max Mosley vítanou posilou současné formule 1. Nyní principál cirkusu nazývaném královnou motoristického sportu Mosleyovy příznivce nepotěšil.
Pokud spekulace o návratu zakladatele značky March a někdejšího prezidenta FIA nabraly na intenzitě, stalo se tak díky zhoršující se situaci v F1. A přispěl k tomu i půlhodinový televizní rozhovor Mosleye a Ecclestonea na začátku tohoto týdne, realizovaný stanicí ZDF.
Ecclestone označil Todtův demokratický přístup a malou odvahu radikálně řešit nastálé těžkosti jako problém. Také prohlásil, že útoky na Maxe Mosleyho během jeho skandálu rozpoutaného plátkem News of the World byly "politováníhodné". Sám Mosley dodatečně znovu Bernieho přístup ocenil: "Bernie byl první, který veřejně prohlásil, že následná štvanice byla chybou."
Debata by podle odborníků mohla být a hlavně měla být pro Todta signálem, že pokud chce vyřešit hromadící se problémy v F1, bude muset jednat v Mosleyho duchu. "Bude to do jisté míry bolestivé, ale jinak to nepůjde," komentuje celou záležitost list The Telegraph.
Vyskytly se samozřejmě otázky, zda společné vystoupení v televizi má naznačovat případné obnovení někdejší spolupráce dua Ecclestone-Mosley na půdě F1. Na to Ecclestone velice rázně zareagoval: "Ne, Mosley už nechce mít s F1 nic společného. Byl tam pouze proto, že s ním televize chtěla udělat rozhovor, žádné další souvislosti v tom nehledejte."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.