Dnešní odpoledne (amerického času) se stalo pro automobilku Ferrari významným datem. Její akcie se objevily na New York Stock Exchange. Burzovní symbol indentifikující cenný papír na NYSE, zvaný ticker, bude RACE, případně ENZO.
Automobilka Ferrari předpokládá, že pro trh bude uvolněno kolem 9% akcií, čímž by se měla hodnota navýšit na 900 milionů dolarů. Vklad FIAT Chrysler Automobiles (FCA) v Maranellu bude snížen na 80%, přičemž Piero Ferrari Lardi bude nadále kontrolovat 10% podíl.
To vše je součástí chystaných transakcí, mající za snahu plně oddělit Ferrari z FCA. Ta chce zmíněných 80 procent přesunout na vlastní akcionářský IPO profil. Z akcií nabídnutých na burze nebude mít Ferrari žádné výnosy, protože ty kompletně patří FCA.
Společnost vykázala v roce 2014 zisk ve výši 265 milionů eur z celkového příjmu 2 760 000 000 €. V uplynulém roce italská automobilka zásobila trh 7 255 osobními automobily.
V IPO prospektu Ferrari byl zdůrazněn obchodní úspěch silně závislý na výsledcích týmu Formule 1. Ten se pyšní 222 vyhranými Grand Prix, 15 mistrovskými tituly pilotů a 16 trofejemi z Poháru konstruktérů. "Pokud se nám nepodaří přilákat a udržet potřebný talent, který by uspěl v mezinárodních soutěžích, nebo vyčlenit kapitál nezbytný pro financování úspěšné závodní činnosti, hodnota značky Ferrari a obliba našich automobilů jakož i dalšího luxusního zboží může utrpět," praví se v oficiálním prospektu.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.