Výrobci motorů nestojí o snižování nákladů, tvrdí Todt. Své k tomu říká i Montoya

Slyšel jsem, že se tlačíš na Bernieho post... (Lauda a Todt)
Slyšel jsem, že se tlačíš na Bernieho post... (Lauda a Todt), foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 21. října 2015 09:00
Sdílej:

Zatímco Bernie Ecclestone hodlá měnit kde co a začíná volat po návratu osmiválců, Jean Todt má docela jinou vizi o vývoji v oblasti pohonných jednotek. Podle jeho názoru se rozdíl mezi výrobci brzy vyrovná, je jen třeba obrnit se trpělivostí.

Prezident automobilové federace si na rozdíl od Ecclestonea nemyslí, že by pravidla byla v troskách. Proto nevidí důvod se vracet zpět k osmiválcům, které by podle dvojice Ecclestone-Mosley opět přinesly vyrovnanější závody a vyváženější startovní pole.

"Je pravda, že Mercedes odvedl lepší práci s novými pohonnými jednotkami. Ale Ferrari už se mu výkonem blíží a jsem přesvědčen, že ostatní výrobci se jim také brzy vyrovnají. Je to jen otázka času," prohlásil Todt pro finskou televizi MTv při návštěvě Helsinek. On sám vidí potíže v docela jiné oblasti.

"Domnívám se, že hlavním problémem současné doby je cena motorů pro zákaznické týmy. Jsou příliš drahé. Požádal jsem výrobce, aby zvážili snížení ceny, ale je evidentní, že na tom nemají příliš velký zájem. Je však nutné, abychom nalezli řešení, které bude fungovat," dodal Todt, ale neuvedl žádné podrobnosti. Navíc zástupci Ferrari na summitu výrobců motorů v Ženevě dal svůj postoj jasně najevo.

Montoya přišel se svou trochou do mlýna

Čtyřicetiletý Kolumbijec, který strávil v F1 necelých pět sezón a chybělo mu šest Grand Prix do kulaté stovky, se ve svém prohlášení pro stanici RTL ztotožnil s Todtovými názory. "Je třeba mít trpělivost a dát ostatním ještě nějaký čas. Honda se výkonnostně najde a bude bojovat o nejvyšší příčky. Nemůžeme čekat, že se soupeřům vyrovná hned, když ostatní působí v F1 několik let a Honda má za sebou teprve první sezónu."

Rodák z Bogoty, který vyhrával závody jak v F1, tak v sérii IndyCar, se rovněž vyjádřil k otázce stále více propagovaných uzavřených kokpitů. Podle jeho názorů by měly zůstat otevřené. "Pokud někdo není schopen vyrovnat se faktorem nebezpečí, tak by vůbec neměl závodit."

Montoya chápe, že tragédie Julese Bianchiho a Justina Wilsona zasáhly motoristický sport, ale není přesvědčen, že by měly vést k zásadnímu zásahu do koncepce formulových vozů. "Všichni do nich usedají s tím, že riziko je součástí závodění. Stejně jako je součástí závodění pilot. Nikdo nechce, aby docházelo ke zraněním, ale musíme je brát jakou součást závodní reality."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.