Zatímco Bernie Ecclestone hodlá měnit kde co a začíná volat po návratu osmiválců, Jean Todt má docela jinou vizi o vývoji v oblasti pohonných jednotek. Podle jeho názoru se rozdíl mezi výrobci brzy vyrovná, je jen třeba obrnit se trpělivostí.
Prezident automobilové federace si na rozdíl od Ecclestonea nemyslí, že by pravidla byla v troskách. Proto nevidí důvod se vracet zpět k osmiválcům, které by podle dvojice Ecclestone-Mosley opět přinesly vyrovnanější závody a vyváženější startovní pole.
"Je pravda, že Mercedes odvedl lepší práci s novými pohonnými jednotkami. Ale Ferrari už se mu výkonem blíží a jsem přesvědčen, že ostatní výrobci se jim také brzy vyrovnají. Je to jen otázka času," prohlásil Todt pro finskou televizi MTv při návštěvě Helsinek. On sám vidí potíže v docela jiné oblasti.
"Domnívám se, že hlavním problémem současné doby je cena motorů pro zákaznické týmy. Jsou příliš drahé. Požádal jsem výrobce, aby zvážili snížení ceny, ale je evidentní, že na tom nemají příliš velký zájem. Je však nutné, abychom nalezli řešení, které bude fungovat," dodal Todt, ale neuvedl žádné podrobnosti. Navíc zástupci Ferrari na summitu výrobců motorů v Ženevě dal svůj postoj jasně najevo.
Montoya přišel se svou trochou do mlýnaČtyřicetiletý Kolumbijec, který strávil v F1 necelých pět sezón a chybělo mu šest Grand Prix do kulaté stovky, se ve svém prohlášení pro stanici RTL ztotožnil s Todtovými názory. "Je třeba mít trpělivost a dát ostatním ještě nějaký čas. Honda se výkonnostně najde a bude bojovat o nejvyšší příčky. Nemůžeme čekat, že se soupeřům vyrovná hned, když ostatní působí v F1 několik let a Honda má za sebou teprve první sezónu."
Rodák z Bogoty, který vyhrával závody jak v F1, tak v sérii IndyCar, se rovněž vyjádřil k otázce stále více propagovaných uzavřených kokpitů. Podle jeho názorů by měly zůstat otevřené. "Pokud někdo není schopen vyrovnat se faktorem nebezpečí, tak by vůbec neměl závodit."
Montoya chápe, že tragédie Julese Bianchiho a Justina Wilsona zasáhly motoristický sport, ale není přesvědčen, že by měly vést k zásadnímu zásahu do koncepce formulových vozů. "Všichni do nich usedají s tím, že riziko je součástí závodění. Stejně jako je součástí závodění pilot. Nikdo nechce, aby docházelo ke zraněním, ale musíme je brát jakou součást závodní reality."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.