Známá situace z Grand Prix Itálie sice nevedla k žádným restrikcím, nicméně hodnoty tlaku v pneumatikách Mercedesu přiměly FIA k jednání, které by mělo podobným situacím předcházet
FIA proto přišla s návrhem realizovat "živé" monitorování tlaku v pnematikách, které by zabránilo dohadům, zda týmy používají pláště, jejichž tlak je pod stanoveným limitem. S Pirelli pracují na systému datové sítě, do níž se průběžně přenášejí hodnoty tlaku v pneumatikách.
Doposud se měření provádělo ručně a pouze těsně předtím, než byly pneumatiky namontovány na vůz. To v poslední době vyvolalo obavy, že by týmy mohly hledat cesty, jak mezi kontrolami snížit tlak na takovou úroveň, aby auto jelo na trati rychleji. FIA byla v tomto případě zbavena možnosti účinně reagovat, když měly nějaké vozy na trati problémy s tlakem v pneumatikách.
Nová metoda by měla odhalit například pozvolna unikající vzduch z pneumatik, pro nějž se už dávno vžil termín "plíživý platfuss"; pokles tlaku by umožnil preventivně odvolat vůz do boxů. FIA očekává, že systém bude záhy natolik propracován, že ho bude možné použít už v příští sezóně.
Nejen Formule 1, tvrdí Pirelli
Šéf italského dodavatele pneumatik Paul Hembery tuto myšlenku vítá a doufá, že ji bude možné využít i v jiných oblastech motoristického sportu. "Je to skvělá iniciativa a rádi bychom toto řešení využili napříč motoristickými kategoriemi. Každého výrobce pneumatik se to týká, protože lidé působící v různých oblastech chtějí zvyšovat výkon a tím dostávají dodavatele do situace, ve které se rozhodně nechce nalézat. Proto budeme rádi, když se podobná aplikace objeví i v jiných motoristických soutěžích, ostatně monitorování tlaku v pneumatikách se požaduje už i v normálním provozu."
Hembery, jak je zřejmé, nový systém živého monitorování vítá, ale zároveň dodává, že nejsou důkazy vědomého porušení stávajících pravidel. Dle jeho názoru nová metoda zcela podobná podezření vyloučí. "Není žádná indikace nějakých nedostatků, ale teď se můžeme zbavit i nepřehledného prostředí. Jinými slovy, budeme mít jistotu, že všichni využívají stejný způsob," dodává Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.