Známá situace z Grand Prix Itálie sice nevedla k žádným restrikcím, nicméně hodnoty tlaku v pneumatikách Mercedesu přiměly FIA k jednání, které by mělo podobným situacím předcházet
FIA proto přišla s návrhem realizovat "živé" monitorování tlaku v pnematikách, které by zabránilo dohadům, zda týmy používají pláště, jejichž tlak je pod stanoveným limitem. S Pirelli pracují na systému datové sítě, do níž se průběžně přenášejí hodnoty tlaku v pneumatikách.
Doposud se měření provádělo ručně a pouze těsně předtím, než byly pneumatiky namontovány na vůz. To v poslední době vyvolalo obavy, že by týmy mohly hledat cesty, jak mezi kontrolami snížit tlak na takovou úroveň, aby auto jelo na trati rychleji. FIA byla v tomto případě zbavena možnosti účinně reagovat, když měly nějaké vozy na trati problémy s tlakem v pneumatikách.
Nová metoda by měla odhalit například pozvolna unikající vzduch z pneumatik, pro nějž se už dávno vžil termín "plíživý platfuss"; pokles tlaku by umožnil preventivně odvolat vůz do boxů. FIA očekává, že systém bude záhy natolik propracován, že ho bude možné použít už v příští sezóně.
Nejen Formule 1, tvrdí Pirelli
Šéf italského dodavatele pneumatik Paul Hembery tuto myšlenku vítá a doufá, že ji bude možné využít i v jiných oblastech motoristického sportu. "Je to skvělá iniciativa a rádi bychom toto řešení využili napříč motoristickými kategoriemi. Každého výrobce pneumatik se to týká, protože lidé působící v různých oblastech chtějí zvyšovat výkon a tím dostávají dodavatele do situace, ve které se rozhodně nechce nalézat. Proto budeme rádi, když se podobná aplikace objeví i v jiných motoristických soutěžích, ostatně monitorování tlaku v pneumatikách se požaduje už i v normálním provozu."
Hembery, jak je zřejmé, nový systém živého monitorování vítá, ale zároveň dodává, že nejsou důkazy vědomého porušení stávajících pravidel. Dle jeho názoru nová metoda zcela podobná podezření vyloučí. "Není žádná indikace nějakých nedostatků, ale teď se můžeme zbavit i nepřehledného prostředí. Jinými slovy, budeme mít jistotu, že všichni využívají stejný způsob," dodává Hembery.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.