Známá situace z Grand Prix Itálie sice nevedla k žádným restrikcím, nicméně hodnoty tlaku v pneumatikách Mercedesu přiměly FIA k jednání, které by mělo podobným situacím předcházet
FIA proto přišla s návrhem realizovat "živé" monitorování tlaku v pnematikách, které by zabránilo dohadům, zda týmy používají pláště, jejichž tlak je pod stanoveným limitem. S Pirelli pracují na systému datové sítě, do níž se průběžně přenášejí hodnoty tlaku v pneumatikách.
Doposud se měření provádělo ručně a pouze těsně předtím, než byly pneumatiky namontovány na vůz. To v poslední době vyvolalo obavy, že by týmy mohly hledat cesty, jak mezi kontrolami snížit tlak na takovou úroveň, aby auto jelo na trati rychleji. FIA byla v tomto případě zbavena možnosti účinně reagovat, když měly nějaké vozy na trati problémy s tlakem v pneumatikách.
Nová metoda by měla odhalit například pozvolna unikající vzduch z pneumatik, pro nějž se už dávno vžil termín "plíživý platfuss"; pokles tlaku by umožnil preventivně odvolat vůz do boxů. FIA očekává, že systém bude záhy natolik propracován, že ho bude možné použít už v příští sezóně.
Nejen Formule 1, tvrdí Pirelli
Šéf italského dodavatele pneumatik Paul Hembery tuto myšlenku vítá a doufá, že ji bude možné využít i v jiných oblastech motoristického sportu. "Je to skvělá iniciativa a rádi bychom toto řešení využili napříč motoristickými kategoriemi. Každého výrobce pneumatik se to týká, protože lidé působící v různých oblastech chtějí zvyšovat výkon a tím dostávají dodavatele do situace, ve které se rozhodně nechce nalézat. Proto budeme rádi, když se podobná aplikace objeví i v jiných motoristických soutěžích, ostatně monitorování tlaku v pneumatikách se požaduje už i v normálním provozu."
Hembery, jak je zřejmé, nový systém živého monitorování vítá, ale zároveň dodává, že nejsou důkazy vědomého porušení stávajících pravidel. Dle jeho názoru nová metoda zcela podobná podezření vyloučí. "Není žádná indikace nějakých nedostatků, ale teď se můžeme zbavit i nepřehledného prostředí. Jinými slovy, budeme mít jistotu, že všichni využívají stejný způsob," dodává Hembery.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.