V několika posledních dnes se Ecclestone hodně rozhovořil o úrovni F1 a neváhal vyzvat k návratu ke kořenům. Co to v jeho podání znamená? Omezení technických podpůrných prostředků. Ale to není všechno, boss F1 opět zatoužil po osmiválcích.
Pokud má jít Formule 1 kupředu, měly by se na startovní rošt do vozů vrátit osmiválcové motory. A Bernie se nehodlá vůbec ptát, jestli se to někomu líbí nebo ne. Podle serveru motorsport.com prý hledá nezávislé dodavatele motoru, aby jeho motoristická kategorie "nebyla zcela závislá na Ferrari nebo Mercedesu".
Potenciálními dodavateli osmiválců by mohly být firmy Renault nebo Cosworth, ale Bernie uvažuje i o nízkonákladových šestiválcích s dvojitým turbem, které by využívalo základního systému KERS. Pokud někdo poukáže na skutečnost, že by podobnou změnu, kterou by Ecclestone rád viděl už v příští sezóně, musí schválit všichni výrobci motorů a týmy, Bernie, jehož pětaosmdesáté narozeniny se kvapem blíží, v tom nevidí vůbec žádnou překážku.
Listu The Independent sdělil: "Nemyslím, že bychom nějaký souhlas od týmu potřebovali. Můj názor je, že bychom je měli oslovit a říci: »Pokud se vám to nelíbí, obraťte se na arbitráž«. Je šance mít v příští sezóně zpátky osmiválce. Mám za to, že je bylo možné dát dohromady velice rychle, tak proč to neudělat."
Bernie v tomto přístupu vidí záchranu Formule 1: "Když řekne Ferrari, že bude zásobovat jen jeden tým a to samé oznámí Mercedes, tak ostatní nebudou mít nic. A to je přesně současný problém. Musíme mít nezávislé dodavatele motoru. Mluvím o tom už půl roku," vysvětluje Ecclestone.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.