Lotus - Renault, jednoznačně prioritní neverending story letošního šampionátu. Stále nejsou známy nové okolnosti, zato se rojí informace o problémech, které tým v Enstone neustále bombardují. Hlavně ty finanční.
Tím, že Romain Grosjean opustil poněkud vratkou kocábku Lotusu se otevřel prostor pro další potenciální piloty. Jenže kdo by do týmu, který má stále nějaké problémy, spěchal? Navíc se nyní objevila zpráva, že jeden ze sponzorů, Saxo Bank, vyslovila možnost, že její spojení s Lotusem pro rok 2016 nebude pokračovat.
Jeden z prestižních bankovních domů proslul především účastí svého týmu ve slavné Tour de France, jenže jak bylo oficiálně oznámeno před několika dny, odsud se Saxo Bank stahuje. Mohlo by to znamenat, že se daleko více zaměří na F1, ovšem otázka je, ve kterém týmu.
"Nehodláme tuto situaci komentovat, dokud nebudeme připraveni podat odpovědné prohlášení, které si žádá dokončení veškerých jednání týkajících se příštího roku. V této fázi opravdu nemohu podat žádné vyjádření," prohlásil šéf banky Lars Christensen.
Komentoval také eventualitu, že by došlo ke spojení s Kevinem Magnussenem. Dánský pilot a dánský bankovní ústav by byla velice dobrá kombinace a pro Kevina by se tím pádem mohlo otevřít místo u Lotusu. A naopak, Lotus by rozhodně peníze Saxo Bank potřeboval. Ale Christensen tuto spekulaci hodnotil lakonicky: "Ne, nijak zásadně jsme to neprobírali."
Magnussenův tým se však na možnost návratu do startovního pole, kvůli kterému došlo k ukončení spojení s týmem McLaren, nevzdává a hodlá se za Dána ještě pořádně poprat. "Pokud se bavíme o budoucnu, nemá Kevin zatím nic jistého, ale pokoušíme se najít co nejlepší řešení," prohlásil jeho manažer Dorte Riis Madsen.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.