Lotus - Renault, jednoznačně prioritní neverending story letošního šampionátu. Stále nejsou známy nové okolnosti, zato se rojí informace o problémech, které tým v Enstone neustále bombardují. Hlavně ty finanční.
Tím, že Romain Grosjean opustil poněkud vratkou kocábku Lotusu se otevřel prostor pro další potenciální piloty. Jenže kdo by do týmu, který má stále nějaké problémy, spěchal? Navíc se nyní objevila zpráva, že jeden ze sponzorů, Saxo Bank, vyslovila možnost, že její spojení s Lotusem pro rok 2016 nebude pokračovat.
Jeden z prestižních bankovních domů proslul především účastí svého týmu ve slavné Tour de France, jenže jak bylo oficiálně oznámeno před několika dny, odsud se Saxo Bank stahuje. Mohlo by to znamenat, že se daleko více zaměří na F1, ovšem otázka je, ve kterém týmu.
"Nehodláme tuto situaci komentovat, dokud nebudeme připraveni podat odpovědné prohlášení, které si žádá dokončení veškerých jednání týkajících se příštího roku. V této fázi opravdu nemohu podat žádné vyjádření," prohlásil šéf banky Lars Christensen.
Komentoval také eventualitu, že by došlo ke spojení s Kevinem Magnussenem. Dánský pilot a dánský bankovní ústav by byla velice dobrá kombinace a pro Kevina by se tím pádem mohlo otevřít místo u Lotusu. A naopak, Lotus by rozhodně peníze Saxo Bank potřeboval. Ale Christensen tuto spekulaci hodnotil lakonicky: "Ne, nijak zásadně jsme to neprobírali."
Magnussenův tým se však na možnost návratu do startovního pole, kvůli kterému došlo k ukončení spojení s týmem McLaren, nevzdává a hodlá se za Dána ještě pořádně poprat. "Pokud se bavíme o budoucnu, nemá Kevin zatím nic jistého, ale pokoušíme se najít co nejlepší řešení," prohlásil jeho manažer Dorte Riis Madsen.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.