Kdo jiný by měl mít možnost se vyjádřit k otázce kritické situace u Red Bullu, než čtyřnásobný světový šampion Sebastian Vettel - už jen proto, že všechny své tituly získal právě na voze v barvách světoznámých energetických nápojů.
Vettel opustil rakouskou stáj na sklonku loňského roku, kdy v jejích barvách prožil šest let nebo také 113 Grand Prix. Téma, které hýbe formulí 1 posledních dní se mu přirozeně nemohlo vyhnout a z jeho reakcí je zřejmé, že ke svému bývalému zaměstnavateli má stále kladný vztah.
Na otázku, zda v posledním roce svého působení cítil nebo mohl předvídat, zda nastane současná situace, odvětil přesvědčivě: "Ne, to nemohl nikdo přepokládat. Vzduchem létá plno fám, v poslední době jsem ani s Dietrichem Mateschitzem nemluvil, ale opravdu bych jen těžko uvěřil, že by k odchodu Red Bullu opravdu došlo. Byla by to obrovská ztráta, proto nevěřím, že se to stane. Je to můj názor - a pokud vím, nejsem v něm osamocen."
Vettel rovněž popsal zpětně svůj vztah k týmu rudých býků - byl vděčný za to, co mu umožnili dosáhnout, ale zároveň cítil, že nadešel čas na změnu. "Čtyři tituly naznačují mnoho. Pochopitelně, sezóna 2014 nedopadla podle mých ani týmových představ... A když už se to stalo, je čestnější to říci naplno než se schovávat za falešné úsměvy. V loňském roce touto dobou jsem pochopil, že nadešel čas jít dál. A moje umístění na stupních vítězů to potvrzují."
Spolupráci s Ferrari si osmadvacetilerý pilot pochvaluje. "Jsem šťastný, že to takhle dopadlo. Je zřejmé, že když jsem přišel k Ferrari, nikde nebyla záruka kvalitních výsledků, ale je příjemné vědět, že spolupráce přesáhla veškeré očekávání včetně mého přístupu - tedy doufám."
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.