Pokud se Red Bull nakonec dohodne na dodávce pohonných jednotek, dojde ke značnému skluzu v přípravě vozu na sezónu 2016. Rakouská stáj si umí představit, že případné selhání v prvním předsezónním testu nemusí být zásadní překážkou.
Čas stále více tlačí a Red Bull ho opravdu nemá na rozdávání. Musí počítat i s faktem, že první testy se posunuly ze začátku března na 22. - 25. únor příštího roku, což je důsledek změny termínu v pořádání Grand Prix Austrálie. Dokud rakouská stáj nebude vědět, jaké pohonné jednotky bude mít k dispozici, nemůže pracovat na voze pro příští rok.
Hlavní inženýr týmu Paul Monaghan připouští, že stále není nic jisté, ale je přesvědčen, že by se Red Bull dokázal vyrovnat se skutečností, že by k prvním testům na Circuit de Catalunya v Barceloně nastoupil se značně "syrovým" vozem. "Už teď je skoro pozdě. Dostáváme se pod tlak, ale měli bychom to zvládnout. Můžeme přijet na první test, který po třech čtyřech dnech skončí totálním fiaskem. Ale neměli bychom to brát tak, že každý, kdo v prvním testu uspěje, bude oproti nám mít nějakou výhodu. Mohli bychom to i zvládnout, ale raději se držíme při zemi."
V současné době se jedná, zda Red Bull a potažmo Toro Rosso opustí scénu F1. Dietrich Mateschitz hrozí touto variantou kvůli absenci konkurenceschopných pohonných jednotek, odmítá přijmout rok starou specifikaci motorů Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.