Ještě netuší, s čím bude jeho tým jezdit, vlastně zda vůbec bude Toro Rosso příští rok ve startovním poli. Ale troufne si předpovídat, jaký bude poměr sil v oblasti pohonných jednotek v sezóně 2016.
Řeč je o Franzi Tostovi, devětapadesátiletém Rakušanovi, který letos končí na postu šéfa týmu Toro Rosso desátou sezónu. Podle jeho názoru motory Renault a Honda příští rok výrazně sníží deficit na pohonné jednotky Mercedes a Ferrari.
"Příští rok budou podstatně blíž. Jsem přesvědčen, že mají zdroje a know-how, které jim umožní onu mezeru zacelit. Pokud by se tak nestalo, měla by FIA pozměnit vývojové žetony tak, aby každý, kdo zaostává, měl právo vývojové svobody dokud nedojde k vyrovnání. Ale jak jsem řekl, mám za to, že ti vzadu se vyrovnají se špičkou nejpozději do roku 2017," proklamuje Tost.
Na otázku, zda vidí rozchod s Renaultem na konci této sezóny jako správný krok, odpovídá rodák z Trinsu kladně. Věří, že v roce 2016 bude jeho stáj využívat motory Ferrari a tím bude navázána někdejší spolupráce, která po sedmileté spolupráci skončila v roce 2013. "Vezmeme-li v úvahu, že jsme Renaultu zaplatili nemálo peněz a očekávaný pokrok nepřišel, pak si nutně položíme otázku, proč se vracíme k Ferrari - prostě tohoto partnera známe a spolupráce s ním dává i logistický smysl," komentoval záměr Tost.
Je tu stále neuzavřený problém s převzetím Lotusu, dá se očekávat, že Renault po případném vypovězení smluv s Red Bullem a Toro Rosso bude fungovat jako tovární tým. Tost se k této problematice příliš vyjadřovat nechce. "Nemám ponětí, jaký má Renault další plány. Až tak mě nezajímá, co chystají, ale historie nám ukázala, že je dobré mít aspoň jeden zákaznický tým. Ale to je jejich věc."
Není od věci si připomenout, že Mercedes a Ferrari letos obhospodařují sedm týmů, což představuje 15 vítězství, 15 postavení na čele startovního pole a 13 nejrychlejších kol v závodě - pouze tady Renault narušil hegemonii německo-italského bloku. Bodově je to ještě drtivější - Mercedes a Ferrari zatím vydolovali z letošní sezóny 909 resp. 359 bodů, zatímco Renault 194. Skoro až ostudně v tomto případě působí Honda s 19 body...
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.