Ještě netuší, s čím bude jeho tým jezdit, vlastně zda vůbec bude Toro Rosso příští rok ve startovním poli. Ale troufne si předpovídat, jaký bude poměr sil v oblasti pohonných jednotek v sezóně 2016.
Řeč je o Franzi Tostovi, devětapadesátiletém Rakušanovi, který letos končí na postu šéfa týmu Toro Rosso desátou sezónu. Podle jeho názoru motory Renault a Honda příští rok výrazně sníží deficit na pohonné jednotky Mercedes a Ferrari.
"Příští rok budou podstatně blíž. Jsem přesvědčen, že mají zdroje a know-how, které jim umožní onu mezeru zacelit. Pokud by se tak nestalo, měla by FIA pozměnit vývojové žetony tak, aby každý, kdo zaostává, měl právo vývojové svobody dokud nedojde k vyrovnání. Ale jak jsem řekl, mám za to, že ti vzadu se vyrovnají se špičkou nejpozději do roku 2017," proklamuje Tost.
Na otázku, zda vidí rozchod s Renaultem na konci této sezóny jako správný krok, odpovídá rodák z Trinsu kladně. Věří, že v roce 2016 bude jeho stáj využívat motory Ferrari a tím bude navázána někdejší spolupráce, která po sedmileté spolupráci skončila v roce 2013. "Vezmeme-li v úvahu, že jsme Renaultu zaplatili nemálo peněz a očekávaný pokrok nepřišel, pak si nutně položíme otázku, proč se vracíme k Ferrari - prostě tohoto partnera známe a spolupráce s ním dává i logistický smysl," komentoval záměr Tost.
Je tu stále neuzavřený problém s převzetím Lotusu, dá se očekávat, že Renault po případném vypovězení smluv s Red Bullem a Toro Rosso bude fungovat jako tovární tým. Tost se k této problematice příliš vyjadřovat nechce. "Nemám ponětí, jaký má Renault další plány. Až tak mě nezajímá, co chystají, ale historie nám ukázala, že je dobré mít aspoň jeden zákaznický tým. Ale to je jejich věc."
Není od věci si připomenout, že Mercedes a Ferrari letos obhospodařují sedm týmů, což představuje 15 vítězství, 15 postavení na čele startovního pole a 13 nejrychlejších kol v závodě - pouze tady Renault narušil hegemonii německo-italského bloku. Bodově je to ještě drtivější - Mercedes a Ferrari zatím vydolovali z letošní sezóny 909 resp. 359 bodů, zatímco Renault 194. Skoro až ostudně v tomto případě působí Honda s 19 body...
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.