V následujících týmech čeká Formuli 1 horečné období. Leží před nimi schválení podoby nové sezóny, především počet závodů, který dosáhl rekordního počtu 21 Grand Prix. Není to však jediný bod, o který se jedná.
Grand Prix Ázerbajdžánu v Baku rozšířila šampionát na 21 závodů, kvůli čemuž proběhly nemalé dohady ohledně samotných termínů, letní přestávky a testování. O posunech, aby sezóna nekončila v prosinci, jsme již psali. Ale to není jediné dohadování.
Ve sportovních předpisech pro rok 2016 je stanoveno, že maximální počet podniků v daním roce v příslušném šampionátu je 20. Pokud by mělo dojít k rozšíření, musí všechny týmy přihlášených do mistrovství jednomyslně takovou změnu odsouhlasit. Výjimky jsou povoleny pouze v případě, které by FIA provedla z bezpečnostních důvodů. Proto se definitivní podoby příští sezóny dočkáme nejdříve v prosinci.
Dá se předpokládat, že týmy budou ke schválení dočasné podoby, která byla zveřejněna na konci září, nakloněny v případě, že to pro ně bude finančně výhodné. Je tu však ještě jedna záležitost, která může mít komplikovanější průběh. Výrobci motorů požadují, aby mohli zákaznickým týmům v příštím roce dodávat starší specifikace agregátů.
"Jen pohonné jednotky, které jsou identické s tou, která prošla homologací FIA... mohou být použity při závodech během šampionátů v období 2016-2020," praví revidovaný článek 23.5. Takto formulovaný předpis by de facto zabraňoval poskytovat starší specifikace motorů, jak tomu bylo letos v případě Ferrari a Manoru.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.