V následujících týmech čeká Formuli 1 horečné období. Leží před nimi schválení podoby nové sezóny, především počet závodů, který dosáhl rekordního počtu 21 Grand Prix. Není to však jediný bod, o který se jedná.
Grand Prix Ázerbajdžánu v Baku rozšířila šampionát na 21 závodů, kvůli čemuž proběhly nemalé dohady ohledně samotných termínů, letní přestávky a testování. O posunech, aby sezóna nekončila v prosinci, jsme již psali. Ale to není jediné dohadování.
Ve sportovních předpisech pro rok 2016 je stanoveno, že maximální počet podniků v daním roce v příslušném šampionátu je 20. Pokud by mělo dojít k rozšíření, musí všechny týmy přihlášených do mistrovství jednomyslně takovou změnu odsouhlasit. Výjimky jsou povoleny pouze v případě, které by FIA provedla z bezpečnostních důvodů. Proto se definitivní podoby příští sezóny dočkáme nejdříve v prosinci.
Dá se předpokládat, že týmy budou ke schválení dočasné podoby, která byla zveřejněna na konci září, nakloněny v případě, že to pro ně bude finančně výhodné. Je tu však ještě jedna záležitost, která může mít komplikovanější průběh. Výrobci motorů požadují, aby mohli zákaznickým týmům v příštím roce dodávat starší specifikace agregátů.
"Jen pohonné jednotky, které jsou identické s tou, která prošla homologací FIA... mohou být použity při závodech během šampionátů v období 2016-2020," praví revidovaný článek 23.5. Takto formulovaný předpis by de facto zabraňoval poskytovat starší specifikace motorů, jak tomu bylo letos v případě Ferrari a Manoru.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.