Kalendář závodů F1 bude definitivní až v prosinci, jedná se i o motorech

Jak to dopadne s motory pro zákazníky?
Jak to dopadne s motory pro zákazníky?, foto: Renault Sport F1
Robert RoBertino Pavelka 15. října 2015 11:40
Sdílej:

V následujících týmech čeká Formuli 1 horečné období. Leží před nimi schválení podoby nové sezóny, především počet závodů, který dosáhl rekordního počtu 21 Grand Prix. Není to však jediný bod, o který se jedná.

Grand Prix Ázerbajdžánu v Baku rozšířila šampionát na 21 závodů, kvůli čemuž proběhly nemalé dohady ohledně samotných termínů, letní přestávky a testování. O posunech, aby sezóna nekončila v prosinci, jsme již psali. Ale to není jediné dohadování.

Ve sportovních předpisech pro rok 2016 je stanoveno, že maximální počet podniků v daním roce v příslušném šampionátu je 20. Pokud by mělo dojít k rozšíření, musí všechny týmy přihlášených do mistrovství jednomyslně takovou změnu odsouhlasit. Výjimky jsou povoleny pouze v případě, které by FIA provedla z bezpečnostních důvodů. Proto se definitivní podoby příští sezóny dočkáme nejdříve v prosinci. 

Dá se předpokládat, že týmy budou ke schválení dočasné podoby, která byla zveřejněna na konci září, nakloněny v případě, že to pro ně bude finančně výhodné. Je tu však ještě jedna záležitost, která může mít komplikovanější průběh. Výrobci motorů požadují, aby mohli zákaznickým týmům v příštím roce dodávat starší specifikace agregátů.

"Jen pohonné jednotky, které jsou identické s tou, která prošla homologací FIA... mohou být použity při závodech během šampionátů v období 2016-2020," praví revidovaný článek 23.5. Takto formulovaný předpis by de facto zabraňoval poskytovat starší specifikace motorů, jak tomu bylo letos v případě Ferrari a Manoru.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.