Původně už mělo být o převzetí stáje sídlící v Enstone hotovou věcí. Jenže pak se začaly okolnosti komplikovat, dokonce se mluvilo o jiných zájmech Renaultu. Sice se objevil už několikrát zmíněný dopis o záměru Lotus převzít, ale ani ten není žádnou jistotou.
Velice trefně tuto situaci popsal Eddie Jordan, bývalý vlastník stejnojmenného týmu, současný expert F1 a komentátor: "Z dopisů informujících o nějakém záměru v F1 jsem byl vždycky nervózní. Nemají totiž většinou žádnou hodnotu, ani papíru, na kterém jsou napsané."
Těžko pak můžeme být překvapeni, že zástupce šéfa týmu Federico Gastaldi po několika odkladech nyní přichází s další variantou. Přes existenci dopisu, který Lotus ochránil před soudním řízením, v němž se mluví o realizaci transakce v době spíše týdnů než měsíců, se najednou objevuje další eventualita - po skončení sezóny 2015.
Jsou tu další problémy, o kterých informoval Romain Grosjean. Tým podle něj žije podle rčení "z ruky do úst", takže vůbec neví, zda se podaří opravit jeho notně pošramocené šasi ze Soči. Nervozitu v týmu podtrhuje i Jolyon Palmer, který letos několikrát vystřídal Grosjeana v prvních pátečních trénincích. S ohledem na fakt, že právě Romain tým opustil a podepsal kontraktu u Haas F1 Team by mohl mít mladý Brit šanci na místo vedle Pastora Maldonada. "Byl bych nesmírně šťastný, kdybych měl to místo jisté. Není žádným tajemstvím, že bych si to přál. Jenže pokud nedojde k převzetí ze strany Renaultu, pak budou muset současní majitelé sáhnout hodně hluboko do kapsy, aby v příštím roce přežili," naznačuje Jolyon v rozhovoru s BBC i další možný vývoj situace.
Federico Gastaldi pro dánské noviny BT zdůraznil, že celý proces už neleží jen na bedrech Lotusu: "Jedná se o dlouhodobý proces, který pravděpodobně bude završen v prosinci. Nemyslím, že by nějaké rozhodnutí bylo přijato dříve, tedy pokud vedení Renaultu nepřijde náhle s nějakou jinou variantou."
Gastaldi se rovněž vyjádřil k otázce odchodu Grosjeana a jeho možných nástupců: "Romainovým odchodem jsem byli hodně překvapeni, protože jsme s ním počítali. Má zkušenosti, byl s námi po mnoho let, je to navíc Francouz. Proto nás jeho záměr odejít do týmu Haas šokoval. Nebyli jsme na to připraveni, proto musíme najít někoho jiného. Upřímně mohu říci, že v této chvíli nemáme žádný seznam možných kandidátů," naráží Gastaldi tak trochu právě na Gene Haase, který několik měsíců hovořil o desetičlenném seznamu potenciálních adeptů na místo v jeho týmu.
Přitom pokud se podaří vše vyřešit, těch možností by bylo hned několik: Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne, Jean-Eric Vergne či už zmíněný Jolyon Palmer - ti všichni by mohli připadat v úvahu. Asi nejlepší výchozí pozici by mohl mít Vergne, zastávající nyní pozici testpilota Ferrari, ale Gastaldi se nedomnívá, že by měl mít nějakou výhodu jen proto, že je Francouz. "Můj osobní názor je, že národnost při výběru nebude hrát roli. Ale jak už jsem řekl, tohle musí řešit už noví majitelé."
Šéf Renaultu F1 Cyril Abiteboul celou situaci komentoval lakonickým a v podstatě nic neříkajícím: "V současné době se soustředíme na dokončení dohody s Lotusem." O nějakém konkrétním termínu nepadlo ani slovo.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.