Stáj s třícípou hvězdou ve znaku v neděli sice opožděně, ale přesto mohla oslavit druhý triumf v Poháru konstruktérů. Ke smůle automobilky v době její obdobně dominantní éry v letech 1954 a 1955 ještě tato trofej nebyla vypsána.
Bývalý pilot David Coulthard je přesvědčen, že automobilka se sídlem ve Stuttgartu si velice pravděpodobně přenese svůj náskok i do sezóny 2016, přestože některé názory avizují eliminaci odstupu Mercedesu od zbytku závodního pole, především ze strany Ferrari. Skot se domnívá, že spojení motoru a podvozku Mercedesu je stále nejlepší, i když je velice těžké odhadnout o kolik.
"Mercedes má úžasnou kombinaci - nejlepší motor i auto alespoň tak dobré jako to nejlepší ze kterékoli ostatní stáje. Dohromady to znamená, že mají významnou výhodu ve startovním poli. A to ještě z vnějšího pohledu nemůžeme tušit, co mají za trumf v rukávu, zejména co se motoru týče. Jak blízko limitu se pohybují? Jaká tolerance jim zbývá, když se jim někdo přiblíží, kolik mají prostoru, aby přidali pár koní? Předpokládám, že v kvalifikaci jsou těsně na limitu a pro závod pak zvolí režim zaměřený na spolehlivost," chválí David německý vůz.
Zisk Poháru konstruktérů čtyři závody před koncem by mohl znamenat jisté uvolnění napětí, ale Coulthard je přesvědčen, že Stříbrné šípy ve svém úsilí, i s ohledem na dosud definitivně nerozhodnutý šampionát pilotů, určitě nepoleví. "Je obtížné zhodnotit, zda má někdo reálnou vyhlídku je v blízké budoucnosti dostihnout. Snad jenom v případě, že by se při přípravě monopostu na příšté sezónu dopustil nějaké obrovské chyby. Což není zrovna moc pravděpodobné," dodává Coulthard.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.