Stáj s třícípou hvězdou ve znaku v neděli sice opožděně, ale přesto mohla oslavit druhý triumf v Poháru konstruktérů. Ke smůle automobilky v době její obdobně dominantní éry v letech 1954 a 1955 ještě tato trofej nebyla vypsána.
Bývalý pilot David Coulthard je přesvědčen, že automobilka se sídlem ve Stuttgartu si velice pravděpodobně přenese svůj náskok i do sezóny 2016, přestože některé názory avizují eliminaci odstupu Mercedesu od zbytku závodního pole, především ze strany Ferrari. Skot se domnívá, že spojení motoru a podvozku Mercedesu je stále nejlepší, i když je velice těžké odhadnout o kolik.
"Mercedes má úžasnou kombinaci - nejlepší motor i auto alespoň tak dobré jako to nejlepší ze kterékoli ostatní stáje. Dohromady to znamená, že mají významnou výhodu ve startovním poli. A to ještě z vnějšího pohledu nemůžeme tušit, co mají za trumf v rukávu, zejména co se motoru týče. Jak blízko limitu se pohybují? Jaká tolerance jim zbývá, když se jim někdo přiblíží, kolik mají prostoru, aby přidali pár koní? Předpokládám, že v kvalifikaci jsou těsně na limitu a pro závod pak zvolí režim zaměřený na spolehlivost," chválí David německý vůz.
Zisk Poháru konstruktérů čtyři závody před koncem by mohl znamenat jisté uvolnění napětí, ale Coulthard je přesvědčen, že Stříbrné šípy ve svém úsilí, i s ohledem na dosud definitivně nerozhodnutý šampionát pilotů, určitě nepoleví. "Je obtížné zhodnotit, zda má někdo reálnou vyhlídku je v blízké budoucnosti dostihnout. Snad jenom v případě, že by se při přípravě monopostu na příšté sezónu dopustil nějaké obrovské chyby. Což není zrovna moc pravděpodobné," dodává Coulthard.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.