Do tahanice o termíny v už tak nabité listině závodů pro rok 2016 rozhodně významně promluvil fakt, že Pirelli má jistotu na další tři sezóny (2017-2019), takže nyní hodlá vyjasnit otázky ohledně testování pneumatik v sezóně 2016.
Záměrem je výrazné zvýšení šířky od roku 2017, což by mělo vozy výrazně zrychlit - hovoří se o poklesu časů o pět až šest vteřin. Nedávná schůzka technické skupiny však původní avizované rozměry šíře pneumatik (325 mm vpředu a 425 mm vzadu) o 25 mm zmenšila, takže od roku 2017 by měly mít 300/400 mm. Paul Hembery vidí v tomto rozhodnutí, které vška nebylo ještě písemně potvrzeno, snahu redukovat aerodynamický odpor.
Pirelli bez ohledu na konečné schválení šíře pneumatik (byť by mělo jít o o formální proces) jasně deklaruje, že konečnou podobu výrobků pro rok 2017 musí důkladně otestovat. Hembery požadoval šest třídenních testů, kterých se měli zúčastnit nejlepší piloti a týmy. Dá se ale předpokládat, že dojde k nějakým kompromisům, nicméně se začíná projevovat vstřícnost k požadavkům dodavatelů pneumatik.
"Strategická skupina chápe, že musíme testy absolvovat, jinak nemůžeme dělat svou práci. Těší nás, že naše pneumatiky byly oceněny jako vysoce kvalitní a splňují požadavky na nás kladené. Ale konečné řešení ohledně testů je poměrně složité, protože pravidla ještě nejsou definitivní. Je otázkou, zda máme nové pneumatiky zkoušet na stávajícím voze, případně ho pouze upravit nebo počkat na monopost připravený podle nových pravidel pro rok 2017. Po praktické stránce proto existuje spousta otazníků, jak k testům přistoupit."
Pro finalizaci pneumatik na rok 2016 chtěli u Pirelli využít čas po posledním závodě v Abú Dhabí, která se jede 29. listopadu. Ale z dvoudenního testu ve dnech 1. a 2. prosince sešlo, formule 1 bude mít k dispozici jenom úterý (1. 12.), v následujících třech dnech přijdou na řadu GP2 a GP3. Hembery doufá, že se zvládne "velmi intenzivní program" především díky možnosti nasvítit okruh Yas Marina, takže vozy budou moci jezdit i po setmění. Ke slovu by měly přijít nové super-super měkké pneumatiky.
"Chceme je v úterý v Abú Dhabí pořádně vyzkoušet, takže předpokládáme, že s nimi najezdíme asi čtyři až pět tisíc kilometrů. K tomu ještě přidáme test inovovaných superměkkých pneumatik, které chceme nasadit na městských okruzích a podobných místech, jako třeba v Rusku. Musíme se zaměřit na strukturální zlepšení, protože auta jsou stále rychlejší a kdo ví, jaký skok udělají v příštím roce? Je to něco jako pohyblivý cíl. Týmy musí pochopit, že testy jsou nutné, navíc v letošní sezóně ještě žádný neproběhl. Je to zatím jediný velký problém, který jsme v F1 měli," dodává Hembery.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.