Flavio Briatore se řadí po bok Bernie Ecclestonea a označuje současné hybridní motory za destabilizační prvek formule 1. Dle jeho názoru je jedinou možností zásadní změna pravidel týkající se pohonných jednotek.
Pětašedesátiletý rodák z italského Verzuola měl i blízko ke generálnímu řediteli Renaultu Carlosu Ghosnovi, takže můžeme říci, že do jisté míry ovlivňujě budoucnost francouzské značky. A ta, jak známo, nyní prožívá ohledně F1 velmi zásadní období. I proto se Briatore v rozhovoru pro stanici Sky rozhovořil.
"Svět se nyní mění. Máme nové motory, což představuje nové problémy. Agregáty v současné době de facto rozvracejí F1. Pokud se Renault vrátí do F1 s vlastním týmem, budou mít prostředky na podporu programu motoru. Čím více investujete do technologií, tím víc eliminujete efekt pilota. Lidé chtějí vidět souboje na dráze. Motocykly - to je sport, když vidíte jak spolu Valentino Rossi a Marc Marquez soupeří," opakuje Briatore už mnohokrát řečené.
"Podívejte se na současnou F1. To pořád posloucháte rádio »Buď opatrný, máš příliš velkou spotřebu...« Žádáme mistrovství světa pilotů, nikoli inženýrů," pokračuje Briatore a současně dodává, že by už konečně rád věděl, zda se Renault bude prezentovat v F1 s vlastním týmem. "Osobně bych to podpořil. Pro F1 by to bylo přínosem. Renault je skvělá značka, vyhráli jsme s ní dva šampionáty. Ale nebude pro něj nijak jednoduché vytvořit v krátké době konkurenceschopný motor."
Briatore kritizuje současná pravidla, která mají zcela opačný efekt, místo aby otevírala dveře ostatním výrobcům, spíš je odrazují. "Předpisy by se měly změnit, zejména ta týkající se pohonných jednotek. Musí být podstatně jednodušší, aby účast v F1 byla pro další zájemce snažší."
Flavio se zmínil i o jednom z nejžhavějších témat současné doby, ovšem těžko říci, zda byl zcela objektivní, pokud přihlédneme k jeho vztahům s francouzskou značkou. "Když Red Bull kritizoval Renault, pro značku to nemělo dobrý dopad. Lidé v F1 velice rychle zapomínají. Vyhráli spolu čtyři mistrovství a teď, když nemají výsledky, všechno odskáče Renault. A ten má pochopitelně špatnou publicitu. Pak se nelze divit, že nemá na dalších dodávkách zájem."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.