Flavio Briatore se řadí po bok Bernie Ecclestonea a označuje současné hybridní motory za destabilizační prvek formule 1. Dle jeho názoru je jedinou možností zásadní změna pravidel týkající se pohonných jednotek.
Pětašedesátiletý rodák z italského Verzuola měl i blízko ke generálnímu řediteli Renaultu Carlosu Ghosnovi, takže můžeme říci, že do jisté míry ovlivňujě budoucnost francouzské značky. A ta, jak známo, nyní prožívá ohledně F1 velmi zásadní období. I proto se Briatore v rozhovoru pro stanici Sky rozhovořil.
"Svět se nyní mění. Máme nové motory, což představuje nové problémy. Agregáty v současné době de facto rozvracejí F1. Pokud se Renault vrátí do F1 s vlastním týmem, budou mít prostředky na podporu programu motoru. Čím více investujete do technologií, tím víc eliminujete efekt pilota. Lidé chtějí vidět souboje na dráze. Motocykly - to je sport, když vidíte jak spolu Valentino Rossi a Marc Marquez soupeří," opakuje Briatore už mnohokrát řečené.
"Podívejte se na současnou F1. To pořád posloucháte rádio »Buď opatrný, máš příliš velkou spotřebu...« Žádáme mistrovství světa pilotů, nikoli inženýrů," pokračuje Briatore a současně dodává, že by už konečně rád věděl, zda se Renault bude prezentovat v F1 s vlastním týmem. "Osobně bych to podpořil. Pro F1 by to bylo přínosem. Renault je skvělá značka, vyhráli jsme s ní dva šampionáty. Ale nebude pro něj nijak jednoduché vytvořit v krátké době konkurenceschopný motor."
Briatore kritizuje současná pravidla, která mají zcela opačný efekt, místo aby otevírala dveře ostatním výrobcům, spíš je odrazují. "Předpisy by se měly změnit, zejména ta týkající se pohonných jednotek. Musí být podstatně jednodušší, aby účast v F1 byla pro další zájemce snažší."
Flavio se zmínil i o jednom z nejžhavějších témat současné doby, ovšem těžko říci, zda byl zcela objektivní, pokud přihlédneme k jeho vztahům s francouzskou značkou. "Když Red Bull kritizoval Renault, pro značku to nemělo dobrý dopad. Lidé v F1 velice rychle zapomínají. Vyhráli spolu čtyři mistrovství a teď, když nemají výsledky, všechno odskáče Renault. A ten má pochopitelně špatnou publicitu. Pak se nelze divit, že nemá na dalších dodávkách zájem."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.