Flavio Briatore se řadí po bok Bernie Ecclestonea a označuje současné hybridní motory za destabilizační prvek formule 1. Dle jeho názoru je jedinou možností zásadní změna pravidel týkající se pohonných jednotek.
Pětašedesátiletý rodák z italského Verzuola měl i blízko ke generálnímu řediteli Renaultu Carlosu Ghosnovi, takže můžeme říci, že do jisté míry ovlivňujě budoucnost francouzské značky. A ta, jak známo, nyní prožívá ohledně F1 velmi zásadní období. I proto se Briatore v rozhovoru pro stanici Sky rozhovořil.
"Svět se nyní mění. Máme nové motory, což představuje nové problémy. Agregáty v současné době de facto rozvracejí F1. Pokud se Renault vrátí do F1 s vlastním týmem, budou mít prostředky na podporu programu motoru. Čím více investujete do technologií, tím víc eliminujete efekt pilota. Lidé chtějí vidět souboje na dráze. Motocykly - to je sport, když vidíte jak spolu Valentino Rossi a Marc Marquez soupeří," opakuje Briatore už mnohokrát řečené.
"Podívejte se na současnou F1. To pořád posloucháte rádio »Buď opatrný, máš příliš velkou spotřebu...« Žádáme mistrovství světa pilotů, nikoli inženýrů," pokračuje Briatore a současně dodává, že by už konečně rád věděl, zda se Renault bude prezentovat v F1 s vlastním týmem. "Osobně bych to podpořil. Pro F1 by to bylo přínosem. Renault je skvělá značka, vyhráli jsme s ní dva šampionáty. Ale nebude pro něj nijak jednoduché vytvořit v krátké době konkurenceschopný motor."
Briatore kritizuje současná pravidla, která mají zcela opačný efekt, místo aby otevírala dveře ostatním výrobcům, spíš je odrazují. "Předpisy by se měly změnit, zejména ta týkající se pohonných jednotek. Musí být podstatně jednodušší, aby účast v F1 byla pro další zájemce snažší."
Flavio se zmínil i o jednom z nejžhavějších témat současné doby, ovšem těžko říci, zda byl zcela objektivní, pokud přihlédneme k jeho vztahům s francouzskou značkou. "Když Red Bull kritizoval Renault, pro značku to nemělo dobrý dopad. Lidé v F1 velice rychle zapomínají. Vyhráli spolu čtyři mistrovství a teď, když nemají výsledky, všechno odskáče Renault. A ten má pochopitelně špatnou publicitu. Pak se nelze divit, že nemá na dalších dodávkách zájem."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.