Flavio Briatore se řadí po bok Bernie Ecclestonea a označuje současné hybridní motory za destabilizační prvek formule 1. Dle jeho názoru je jedinou možností zásadní změna pravidel týkající se pohonných jednotek.
Pětašedesátiletý rodák z italského Verzuola měl i blízko ke generálnímu řediteli Renaultu Carlosu Ghosnovi, takže můžeme říci, že do jisté míry ovlivňujě budoucnost francouzské značky. A ta, jak známo, nyní prožívá ohledně F1 velmi zásadní období. I proto se Briatore v rozhovoru pro stanici Sky rozhovořil.
"Svět se nyní mění. Máme nové motory, což představuje nové problémy. Agregáty v současné době de facto rozvracejí F1. Pokud se Renault vrátí do F1 s vlastním týmem, budou mít prostředky na podporu programu motoru. Čím více investujete do technologií, tím víc eliminujete efekt pilota. Lidé chtějí vidět souboje na dráze. Motocykly - to je sport, když vidíte jak spolu Valentino Rossi a Marc Marquez soupeří," opakuje Briatore už mnohokrát řečené.
"Podívejte se na současnou F1. To pořád posloucháte rádio »Buď opatrný, máš příliš velkou spotřebu...« Žádáme mistrovství světa pilotů, nikoli inženýrů," pokračuje Briatore a současně dodává, že by už konečně rád věděl, zda se Renault bude prezentovat v F1 s vlastním týmem. "Osobně bych to podpořil. Pro F1 by to bylo přínosem. Renault je skvělá značka, vyhráli jsme s ní dva šampionáty. Ale nebude pro něj nijak jednoduché vytvořit v krátké době konkurenceschopný motor."
Briatore kritizuje současná pravidla, která mají zcela opačný efekt, místo aby otevírala dveře ostatním výrobcům, spíš je odrazují. "Předpisy by se měly změnit, zejména ta týkající se pohonných jednotek. Musí být podstatně jednodušší, aby účast v F1 byla pro další zájemce snažší."
Flavio se zmínil i o jednom z nejžhavějších témat současné doby, ovšem těžko říci, zda byl zcela objektivní, pokud přihlédneme k jeho vztahům s francouzskou značkou. "Když Red Bull kritizoval Renault, pro značku to nemělo dobrý dopad. Lidé v F1 velice rychle zapomínají. Vyhráli spolu čtyři mistrovství a teď, když nemají výsledky, všechno odskáče Renault. A ten má pochopitelně špatnou publicitu. Pak se nelze divit, že nemá na dalších dodávkách zájem."
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.