Nyní už třetí muž průběžného pořadí připouští, že šance na zisk mistrovského titulu se rozplývají. Sice slibuje, že ručník do ringu ještě nehodí, ale rozdíl 73 bodů a čtyři závody do konce, to je poměrně dost velké sousto.
Pouze neuvěřitelná souhra okolností by Rosbergovi mohla pomoci vrátit se do boje o titul a loňský vicemistr si je toho dobře vědom. "Je to hodně bodů, ale můj přístup se nemění. Zůstávám ale realistou, i když pojedu na maximum a nepodlehnu ani po psychické stránce. Je to určité zklamání, když vidím stále se zvětšující mezeru, ale pořád jdu do každého dalšího závodu s tím, že ho chci vyhrát. To zůstává mým cílem."
Jak se asi může německý pilot cítit, když za jeho neúspěchy nestojí porážky od soupeřů, ale technick problémy? V závěru italské Grand Prix mu selhal motor, což ho stálo stupně vítězů, teď to byl defekt pružiny pod plynovým pedálem. "Je smutné vidět, jak se letošní šance rozplývá. V posledních měsících mě postihlo příliš mnoho smůly. Zrovna když jsem potřeboval zaútočit to šlo ráz na ráz. Ať to byly drobnosti nebo zásadní věci, zastávky v boxech, to vše se v posledních měsících sečetlo, takže to bylo těžké."
Drama s plynovým pedálemNa otázku, zda se nějak dalo pokračovat v závodě přes potíže s plynovým pedálem Rosberg situaci náležitě ozřejmil. "Stalo se to během jízdy za safety carem, takže prakticky záhy po startu. Od té chvíle jsem nemohl vůbec ubírat plyn, takže jsem tak jezdil všechny zatáčky. Nakonec už bylo prakticky nemožné jimi projet. Snažil jsem se sundat nohu z pedálu, ale tím jsem narážel kolenem do volantu a nemohl jsem řídit," líčí marný boj v kokpitu Rosberg.
Pilot zároveň přiznal, že měl chvílemi obavy o svou bezpečnost, zvláště kdyby se plynový pedál zasekl v poloze »plný«. "To není nikdy nic záviděníhodného, zvláště v situaci, kterou jsem zakoušel. Proto jsem se ptal týmu, co mám dělat, když nešlo při brzdění ubrat plyn. Ubezpečili mě, že ve voze je automatické bezpečnostní zařízení, které v takovém případě vyřadí přidání plynu, takže aspoň v tomhle bodě jsem byl klidný."
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.