Nyní už třetí muž průběžného pořadí připouští, že šance na zisk mistrovského titulu se rozplývají. Sice slibuje, že ručník do ringu ještě nehodí, ale rozdíl 73 bodů a čtyři závody do konce, to je poměrně dost velké sousto.
Pouze neuvěřitelná souhra okolností by Rosbergovi mohla pomoci vrátit se do boje o titul a loňský vicemistr si je toho dobře vědom. "Je to hodně bodů, ale můj přístup se nemění. Zůstávám ale realistou, i když pojedu na maximum a nepodlehnu ani po psychické stránce. Je to určité zklamání, když vidím stále se zvětšující mezeru, ale pořád jdu do každého dalšího závodu s tím, že ho chci vyhrát. To zůstává mým cílem."
Jak se asi může německý pilot cítit, když za jeho neúspěchy nestojí porážky od soupeřů, ale technick problémy? V závěru italské Grand Prix mu selhal motor, což ho stálo stupně vítězů, teď to byl defekt pružiny pod plynovým pedálem. "Je smutné vidět, jak se letošní šance rozplývá. V posledních měsících mě postihlo příliš mnoho smůly. Zrovna když jsem potřeboval zaútočit to šlo ráz na ráz. Ať to byly drobnosti nebo zásadní věci, zastávky v boxech, to vše se v posledních měsících sečetlo, takže to bylo těžké."
Drama s plynovým pedálemNa otázku, zda se nějak dalo pokračovat v závodě přes potíže s plynovým pedálem Rosberg situaci náležitě ozřejmil. "Stalo se to během jízdy za safety carem, takže prakticky záhy po startu. Od té chvíle jsem nemohl vůbec ubírat plyn, takže jsem tak jezdil všechny zatáčky. Nakonec už bylo prakticky nemožné jimi projet. Snažil jsem se sundat nohu z pedálu, ale tím jsem narážel kolenem do volantu a nemohl jsem řídit," líčí marný boj v kokpitu Rosberg.
Pilot zároveň přiznal, že měl chvílemi obavy o svou bezpečnost, zvláště kdyby se plynový pedál zasekl v poloze »plný«. "To není nikdy nic záviděníhodného, zvláště v situaci, kterou jsem zakoušel. Proto jsem se ptal týmu, co mám dělat, když nešlo při brzdění ubrat plyn. Ubezpečili mě, že ve voze je automatické bezpečnostní zařízení, které v takovém případě vyřadí přidání plynu, takže aspoň v tomhle bodě jsem byl klidný."
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.