Tréninkové jízdy v ruském Soči jako by byly letos prokleté. První provázely problémy se znečištěním trati, druhý trénink se jel za deště. Ze třetího jsme nakonec viděli jen o něco málo více než polovinu.
Podmínky pro poslední přípravné jízdy před kvalifikací měly už ideální podmínky: vzduch vykazoval 16°C, trať měla o čtyři stupně více, tedy 20°C. Vanul opět čerstvý vítr, vlhkost vzduchu se blížila 70 %.
První se na trati objevil domácí Daniil Kvjat, ale za ním se až na Ferrari vydalo na okruh prakticky celé pole. Pilot Red Bullu stanovil první metu výkonem 1:46.856, ale meřené časy komplikoval fakt, že s ohledem na předchozí jízdy nebylo možné adekvátně vyzkoušet obě směsi - měkkou a superměkkou - v kvalifikačním módu, a tak piloti měli střídavě k dispozici oba druhy pneumatik, ale velké rozdíly mezi nimi nebyly. Možná překvapivě se v čele objevily Williamsy a zejména Bottas se stále zlepšoval - od 1:42,829 putoval k 1:40,617. Po jeho bok se zařadil Massa (1:40,972), pak Vettel (1:42,769) - ti všichni měli k dispozici žlutě označenou směs.
Když jsme u Ferrari, oba vozy čekaly na rozdíl od ostatních téměř 15 minut, pak si piloti rozdělili funkce - Vettel měl měkké, Räikkönen superměkké pneumatiky. Räikkönen nakonec využil této výhody, ale jeho rozdíl byl menší než 0,4 vteřiny. Pořadí se prolínalo, dokonce v jednu chvli se na třetím místě objevil Sauber Felipe Nasraa za ním Button s problematickým McLarenem.
Ke konci první půlhodiny se pak dostaly ke slovu Mercedesy, které na žluté směsi vůbec nedominovaly. Hamilton (1:43,384, 1:42,872) a Rosberg (1:43,826 a 1:43,227) na superměkké směsi začali útočit na posty Williamsu, kterým záhy nadělili téměř vteřinu, ale než mohlo dojít k boji o první příčku, zavlály na trati červené vlajky.
Španělovi se při výjezdu ze zatáčky 12 v této chvíli z nezjištěných příčin smýkla zadní část vozu, jeho toro rosso se smýklo doleva, Carlos si o bariéru ulomil levé přední kolo a neřízený vůz se zapíchl do tec-pro ochranné bariéry v zatáčce 13. Po dvou minutách dorazil na místo medical car, ale vyproštění Sainze trvalo téměř čtvrt hodiny. Nakonec ale pilot, připoutaný na pojízdná nosítka, při nakládání do sanitky zvedl palec na znamení, že se cítí v pořádku.
Trénink byl už předtím předčasně ukončen, takže piloti si nemohli v jeho závěru vyzkoušet kvalifikační simulaci. Proto bude poslední hodina před závodem, počínající ve 14:00 určitou jízdou do neznáma.
Přehled všech kol najdete zde (PDF).
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.