V pátek se na trati v Soči rozhodně nebojovalo pouze s deštivým počasím nebo jinak mokrou tratí. V běhu je pořád eventualita účasti či neúčasti dvou stájí pod vlivem Dietricha Mateschitze, a vývoj situace je samozřejmě velice bedlivě sledován.
Jestliže Red Bull hodlá být neústupný a s motory starší specifikace kvůli neadekvátní konkurenceschopnosti "odmítá ztrácet čas", B-tým rakouské stáje tak zásadový není. I o tom se mluvilo v paddocku ruské Grand Prix.
Ono okřídlené rčení o tom, že situace se mění nikoli každou hodinou, nýbrž minutou či vteřinou platí i pro tuto situaci. A dalo by se říci - co není dobré pro kováře, to může být skvělé pro kováříčka. "Čas utíká, takže můžeme sdělit, že agregát Ferrari specifikace 2015 by pro nás byl v následující sezóně přijatelný," sdělil šéf stáje Franz Tost, jehož slova tlumočilo ruské periodikum Championat.
O celé situaci se stále intenzivně jedná, protože Ecclestone rozhodně nemá zájem na oslabení startovního pole. Každý den odkladu a každé neúspěšné jednání vyvolává nové a nové kombinace. Dokonce se objevily dohady, zda by v případě zamýšleného odchodu Red Bullu této situace nevyužil Renault a nezměnil cíl svého zájmu. Také se ale mluví, že by Red Bull "přilezl ke křížku" a dodržel smlouvu, kterou vlastně má na rok 2016 s Renaultem uzavřenou.
V pátek se přímo v paddocku setkali Bernie Ecclestone a zástupci Red Bullu, boss F1 už den předtím absolvoval setkání s generálním ředitelem Ferrari Sergio Marchionnem.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.