Šéf Mercedesu se vyjádřil k plánu nasazovat třetí vozy. Podle něj by jejich nasazování s mladými piloty v kokpitu mělo smysl, ale zároveň se mu nelíbí představa, že by ze startovního roštu ubývaly týmy.
Hrozící odchod Red Bullu a Toro Rosso může v konečném důsledku snížit počet týmů ve Formuli 1 pod deset. Pokud se rakouská stáj a její B-tým nerozhodnou pro Ferrari, uvidíme na startovním roštu pouze osmnáct pilotů. Ecclestone proto vymýšlí krizový scénář a hodlá povolat do zbraně týmy, které by nasadily třetí vozy.
Proti takové variantě není ani Toto Wolff, jemuž se zamlouvá myšlenka třetích monopostů, zejména pro mladé piloty, ale není nijak nakloněn úbytku týmů. "Pokud tyhle dva týmy z F1 odejdou, a s ohledem na nejasnosti kolem Lotusu, pak je třeba využít třetích vozů. Mně osobně to přijde jako docela vzrušující nápad.
Samozřejmě bych raději na startovním roštu viděl Red Bull, teprve pak třetí vozy, abychom měli na startu sedmadvacet nebo osmadvacet aut. Ale tohle je už skutečně řešení problému, prioritou číslo jedna by mělo být tyto týmy v F1 udržet," domnívá se Wolff.
Šéf Mercedesu rovněž podotkl, že i když s Red Bullem sympatizoval, vlastní zájmy Mercedesu musely mít v tomto procesu přednost. "Musíme mít konkurenční týmy, to je součást našeho uvažování. Red Bull je špičková značka, která má pro F1 význam.
Ale je také nutné brát ohledy na sebe a na vlastní priority. Můžete se tedy rozhodnout, zda budete podporovat platformu dobrého sportu nebo svůj vlastní tým. A u nás je ta volba naprosto jasná," uzavírá Wolff.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.