Šéf Mercedesu se vyjádřil k plánu nasazovat třetí vozy. Podle něj by jejich nasazování s mladými piloty v kokpitu mělo smysl, ale zároveň se mu nelíbí představa, že by ze startovního roštu ubývaly týmy.
Hrozící odchod Red Bullu a Toro Rosso může v konečném důsledku snížit počet týmů ve Formuli 1 pod deset. Pokud se rakouská stáj a její B-tým nerozhodnou pro Ferrari, uvidíme na startovním roštu pouze osmnáct pilotů. Ecclestone proto vymýšlí krizový scénář a hodlá povolat do zbraně týmy, které by nasadily třetí vozy.
Proti takové variantě není ani Toto Wolff, jemuž se zamlouvá myšlenka třetích monopostů, zejména pro mladé piloty, ale není nijak nakloněn úbytku týmů. "Pokud tyhle dva týmy z F1 odejdou, a s ohledem na nejasnosti kolem Lotusu, pak je třeba využít třetích vozů. Mně osobně to přijde jako docela vzrušující nápad.
Samozřejmě bych raději na startovním roštu viděl Red Bull, teprve pak třetí vozy, abychom měli na startu sedmadvacet nebo osmadvacet aut. Ale tohle je už skutečně řešení problému, prioritou číslo jedna by mělo být tyto týmy v F1 udržet," domnívá se Wolff.
Šéf Mercedesu rovněž podotkl, že i když s Red Bullem sympatizoval, vlastní zájmy Mercedesu musely mít v tomto procesu přednost. "Musíme mít konkurenční týmy, to je součást našeho uvažování. Red Bull je špičková značka, která má pro F1 význam.
Ale je také nutné brát ohledy na sebe a na vlastní priority. Můžete se tedy rozhodnout, zda budete podporovat platformu dobrého sportu nebo svůj vlastní tým. A u nás je ta volba naprosto jasná," uzavírá Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.