Jak je ten svět půvabný - ještě před necelým rokem se vášnivě debatovalo, zda takové "dítě" jako Verstappen vůbec smí usednout do kokpitu F1, nyní si všemocný Bernie neumí představit, že by holandský talent zůstal mimo jeho motoristické hájemství.
Čtyřiaosmdesátiletý Ecclestone burcuje, že osmnáctiletý Max Verstappen nesmí zůstat bez závodní sedačky pro rok 2016. Bernie dokonce přiznal, že je velkým fanouškem velkého holandského talentu, jak se svěřil novinám de Telegraaf.
"Pro formuli 1 je velmi dobrým počinem. Je rychlý, má charakter - na trati i mimo ni. V zájmu našeho odvětví by bylo obrovskou ztrátou, kdyby talent jako Max nebyl v příští sezóně ve startovním poli. V budoucnu od něj očekávám velké věci," sdělil holandskému deníku Ecclestone.
Příčinou těchto obav je stále nevyřešená situace týkající se týmů Red Bull a Toro Rosso, jejichž majitel Dietrich Mateschitz hrozí odchodem z F1, pokud obě stáje nebudou mít konkurenceschopnou alternativu k motorům Renault, které je pohánějí v této sezóně. Ecclestone však doufá, že v krajním případě se najde tým, který by Verstappenovi podal pomocnou ruku.
"Mám zprávy, že v této chvíli je Max v hledáčku většiny špičkových týmů a na seznamu adeptů figuruje na hodně vysokých příčkách pro případ, že by došlo k nějakým personálním přesunům na jezdecké burze," dodává Ecclestone.
Je otázkou, zda nyní Haas či Lotus ještě nepočkají s volbou druhých pilotů na definitivní rozhodnutí ohledně Red Bullu a Toro Rosso. Zůstává však otázkou, nakolik je Verstappen schopen spolupracovat na vývoji vozů. Bráno v oblasti přestupových kombinací by mohl ještě u obou týmů za jistých okolností uspět, i když Lotus již naznačil, že o místo vedle Pastora Maldonada budou nejspíš usilovat Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne. Padly i dohady, zda by o toto místo neusiloval McLarenem zklamaný Fernando Alonso, ačkoliv Dennis potvrdil, že Španěl v jeho týmu dodrží probíhající tříletý kontrakt.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.