Jak je ten svět půvabný - ještě před necelým rokem se vášnivě debatovalo, zda takové "dítě" jako Verstappen vůbec smí usednout do kokpitu F1, nyní si všemocný Bernie neumí představit, že by holandský talent zůstal mimo jeho motoristické hájemství.
Čtyřiaosmdesátiletý Ecclestone burcuje, že osmnáctiletý Max Verstappen nesmí zůstat bez závodní sedačky pro rok 2016. Bernie dokonce přiznal, že je velkým fanouškem velkého holandského talentu, jak se svěřil novinám de Telegraaf.
"Pro formuli 1 je velmi dobrým počinem. Je rychlý, má charakter - na trati i mimo ni. V zájmu našeho odvětví by bylo obrovskou ztrátou, kdyby talent jako Max nebyl v příští sezóně ve startovním poli. V budoucnu od něj očekávám velké věci," sdělil holandskému deníku Ecclestone.
Příčinou těchto obav je stále nevyřešená situace týkající se týmů Red Bull a Toro Rosso, jejichž majitel Dietrich Mateschitz hrozí odchodem z F1, pokud obě stáje nebudou mít konkurenceschopnou alternativu k motorům Renault, které je pohánějí v této sezóně. Ecclestone však doufá, že v krajním případě se najde tým, který by Verstappenovi podal pomocnou ruku.
"Mám zprávy, že v této chvíli je Max v hledáčku většiny špičkových týmů a na seznamu adeptů figuruje na hodně vysokých příčkách pro případ, že by došlo k nějakým personálním přesunům na jezdecké burze," dodává Ecclestone.
Je otázkou, zda nyní Haas či Lotus ještě nepočkají s volbou druhých pilotů na definitivní rozhodnutí ohledně Red Bullu a Toro Rosso. Zůstává však otázkou, nakolik je Verstappen schopen spolupracovat na vývoji vozů. Bráno v oblasti přestupových kombinací by mohl ještě u obou týmů za jistých okolností uspět, i když Lotus již naznačil, že o místo vedle Pastora Maldonada budou nejspíš usilovat Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne. Padly i dohady, zda by o toto místo neusiloval McLarenem zklamaný Fernando Alonso, ačkoliv Dennis potvrdil, že Španěl v jeho týmu dodrží probíhající tříletý kontrakt.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.