Jak je ten svět půvabný - ještě před necelým rokem se vášnivě debatovalo, zda takové "dítě" jako Verstappen vůbec smí usednout do kokpitu F1, nyní si všemocný Bernie neumí představit, že by holandský talent zůstal mimo jeho motoristické hájemství.
Čtyřiaosmdesátiletý Ecclestone burcuje, že osmnáctiletý Max Verstappen nesmí zůstat bez závodní sedačky pro rok 2016. Bernie dokonce přiznal, že je velkým fanouškem velkého holandského talentu, jak se svěřil novinám de Telegraaf.
"Pro formuli 1 je velmi dobrým počinem. Je rychlý, má charakter - na trati i mimo ni. V zájmu našeho odvětví by bylo obrovskou ztrátou, kdyby talent jako Max nebyl v příští sezóně ve startovním poli. V budoucnu od něj očekávám velké věci," sdělil holandskému deníku Ecclestone.
Příčinou těchto obav je stále nevyřešená situace týkající se týmů Red Bull a Toro Rosso, jejichž majitel Dietrich Mateschitz hrozí odchodem z F1, pokud obě stáje nebudou mít konkurenceschopnou alternativu k motorům Renault, které je pohánějí v této sezóně. Ecclestone však doufá, že v krajním případě se najde tým, který by Verstappenovi podal pomocnou ruku.
"Mám zprávy, že v této chvíli je Max v hledáčku většiny špičkových týmů a na seznamu adeptů figuruje na hodně vysokých příčkách pro případ, že by došlo k nějakým personálním přesunům na jezdecké burze," dodává Ecclestone.
Je otázkou, zda nyní Haas či Lotus ještě nepočkají s volbou druhých pilotů na definitivní rozhodnutí ohledně Red Bullu a Toro Rosso. Zůstává však otázkou, nakolik je Verstappen schopen spolupracovat na vývoji vozů. Bráno v oblasti přestupových kombinací by mohl ještě u obou týmů za jistých okolností uspět, i když Lotus již naznačil, že o místo vedle Pastora Maldonada budou nejspíš usilovat Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne. Padly i dohady, zda by o toto místo neusiloval McLarenem zklamaný Fernando Alonso, ačkoliv Dennis potvrdil, že Španěl v jeho týmu dodrží probíhající tříletý kontrakt.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.