Mario Gabrielle Andretti, veterán závodních okruhů a mistr světa F1 z roku 1978 se nadále považuje za velkého fanouška F1, do níž uvedl i svého syna Michaela, byť jen na část sezóny 1993. Nyní se vyjadřuje k budoucnosti F1 ve světle chystaných změn.
Ačkoliv se narodil a do čtrnácti let žil v Itálii, dnes se Mario považuje tělem i duší za Američana. Po Philu Hillovi je druhým a zatím posledním mistrem světa F1 reprezentujícím USA. Rodák z Motovunu, dnes patřícího Chorvatsku, vyslovil názor, aby si formule 1 na nynější cestě sama pod sebou nepodřízla větev. Podle jeho názoru nejsou některé změny příliš šťastné a nemusejí vůbec vést ke kýženému výsledku.
"Formule 1 je skvělý produkt. Má svou integritu kvůli vyspělé technologii, to je její ochrannou známkou. A je to také důvod, proč ji fanoušci milují. Motorsport je obecně drahá záležitost a formule 1 někdy putuje až na samou hranici, takže se v lecčems musí přizpůsobit. Ale jak říkám a opakuji, přizpůsobit, ne dělat změny jen kvůli změnám. Žádná závodní série není a nikdy nebude perfektní. Žádný kouzelný klíč neexistuje, tak se, prosím vás, nepokoušejte znovu vynalézt kolo," burcuje pětasedmdesátiletý veterán, který v F1 naposledy hájil barvy Ferrari v roce 1982, kdy jel na parkovišti v Las Vegas svou poslední Grand Prix.
"Podobného omylu se dopustili v IndyCar, což bylo to nejhorší, co mohli udělat. Zradili její kořeny a zavedli tam věci, které do této série nikdy neměly přijít," kritizuje Andretti seriál, v němž působí jeho vnuk Marco. Pokud se někdo domnívá, že by se formule 1 mohla právě od IndyCar učit a mít ji za vzor, Mario razantně tento názor odmítá.
"Právě naopak! Mluvíme o Mercedesu a jak jeho dominance rozvrátila automobilový sport, ale já to považuji za velký motoristický příběh. Každý teď hledí na Ferrari, zda se jim podaří překlenout odstup od Mercedesů, a v Maďarsku a Singapuru se potvrdilo, že Stříbrné šípy už si nemohou dovolit sebemenší chybu. A to se mi jako fanouškovi, hodně líbí," dodal Andretti.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.