Náskok 48 bodů před zbývajícími pěti závody moc naději německému pilotovi nedává. Nico Rosberg je však přesvědčen, že šance na zisk titulu je pořád ještě reálnou a právě ve zbytku sezóny může na týmového kolegu zaútočit.
Rosberg se posiluje hlavně po mentální stránce, protože dle svých vyjádření na trati už toho moc zlepšit nejde. Tak tomu bylo například v Japonsku, kde dokázal postoupit ze čtvrtého místa po startu na druhé v cíli.
"Jakmile jsem se vrátil z Japonska, byl jsem schopen se plně soustředit na pozitiva z tohoto závodního víkendu. Pole-position, zdolání Bottase, úspěšný undercut a poté posun před Vettela při zastávce v boxech," hodnotí Nico svůj výkon. "Šampionát rozhodně nevzdávám a o pozice se hodlám férově poprat. Ještě je před námi pět závodů a i když je Lewisův náskok poměrně velký, pro mě ještě pořád není nic rozhodnuto."
Rosbergovou motivací je vědomí, že kvality jeho vozu mu umožňují vyhrát všech pět zbývajících Grand Prix. "Způsob, jakým se tým letos prezentuje - od továrny až po depo - je prostě neuvěřitelný, takže mu to ve svém voze nějak musím oplatit."
Nico vzhlíží k ruské Grand Prix jako k prvnímu závodu, ve kterém může začít naplňovat svou misi. "Loni jsem si našeho »výletu« do Ruska opravdu užil, byl to pro celý tým úžasný víkend. Vždy si vzpomenu na perfektní práci všech mechaniků, takže se sem vracím s cílem na ni navázat, dobře ji využít a přivézt odtud co nejlepší výsledek."
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.