Kolik uvidíme příští rok týmů - jedenáct nebo devět? Bude ve startovním poli osmnáct vozů, nebo dvaadvacet? Čas běží a otazníky zůstávají, nebo ještě spíše narůstají. A s nimi i nejistota na mnoha frontách.
Jak napjatá je situace v rakouském týmu a jeho B-kolegovi v Itálii se rozebírá prakticky obden. Včetně pohrůžek o odchodu Red Bullu i Toro Rosso z F1. A nic by na tom asi nezměnil ani fakt, že se oba týmy smluvně zavázaly působit v této motoristické kategorii až do roku 2020.
Christian Horner (Red Bull) zrovna tuto okolnost nevidí jako nic nezdolatelného. "Prostě bychom použili oblíbené vysvětlení, které tak často Bernie Ecclestone používá - okolnosti se změnily. A ty jsou v tuto chvíli opravdu hodně odlišné." Red Bull se pět měsíců před prvním testem nachází v nelehké situaci, ale odmítá rok starou specifikaci Ferrari, protože by tím výkonnostně klesl.
Odchodem obou týmů by se snížil i počet startujících na osmnáct. Ochuzení startovního pole by se divákům asi příliš nelíbilo, zvláště když Red Bull patřil poslední roky v úspěšným stájím a Toro Rosso bylo ambiciózním představitelem středu závodního pole. Jak uvedl německý magazín Auto Motor und Sport, s ohledem na plynoucí čas se dá jen těžko předpokládat, že by některé týmy mohly nasadit třetí vůz, aby se místa na startovním roštu zaplnila.
Piloti věří v poklidné řešeníI když u čtveřice Ricciardo, Kvjat, Verstappen a Sainz jr. panuje určitá nervozita a obavy z budoucnosti, zvláště jedenadvacetiletý Španěl věří, že se všechno podaří úspěšně vyřešit. "Jsem v tomto směru klidný tak, jak je tým spokojen s mými výkony," uvedl Carlos pro španělský list Marcia. "Každopádně by bylo dobré vědět, jakým způsobem začít tvořit zadní část vozu. Každý den, který uteče, představuje o den méně určený pro vývoj monopostu."
Sainz jr. připouští, že nejpravděpodobnější variantou je dohoda s Ferrari, což by i přes zmiňované okolnosti znamenalo pořád větší výkon než jakým disponoval Renault. "Umím si to představit a mohli bychom v příštím roce mít stejně dobrý vůz. Pokud budeme pokračovat tak, jako letos, s motorem o něco lepším, můžeme připravit soupeřům překvapení."
Zájem na udržení obou týmů by měl mít určitě i Bernie Ecclestone, protože úbytek týmů pro jeho show není vůbec vítaným počinem. F1 už tak čelí odlivu diváků a některé úpravy, mezi nimi i změna startovní procedury, nepřinášejí kýžený ohlas.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.