Kolik uvidíme příští rok týmů - jedenáct nebo devět? Bude ve startovním poli osmnáct vozů, nebo dvaadvacet? Čas běží a otazníky zůstávají, nebo ještě spíše narůstají. A s nimi i nejistota na mnoha frontách.
Jak napjatá je situace v rakouském týmu a jeho B-kolegovi v Itálii se rozebírá prakticky obden. Včetně pohrůžek o odchodu Red Bullu i Toro Rosso z F1. A nic by na tom asi nezměnil ani fakt, že se oba týmy smluvně zavázaly působit v této motoristické kategorii až do roku 2020.
Christian Horner (Red Bull) zrovna tuto okolnost nevidí jako nic nezdolatelného. "Prostě bychom použili oblíbené vysvětlení, které tak často Bernie Ecclestone používá - okolnosti se změnily. A ty jsou v tuto chvíli opravdu hodně odlišné." Red Bull se pět měsíců před prvním testem nachází v nelehké situaci, ale odmítá rok starou specifikaci Ferrari, protože by tím výkonnostně klesl.
Odchodem obou týmů by se snížil i počet startujících na osmnáct. Ochuzení startovního pole by se divákům asi příliš nelíbilo, zvláště když Red Bull patřil poslední roky v úspěšným stájím a Toro Rosso bylo ambiciózním představitelem středu závodního pole. Jak uvedl německý magazín Auto Motor und Sport, s ohledem na plynoucí čas se dá jen těžko předpokládat, že by některé týmy mohly nasadit třetí vůz, aby se místa na startovním roštu zaplnila.
Piloti věří v poklidné řešeníI když u čtveřice Ricciardo, Kvjat, Verstappen a Sainz jr. panuje určitá nervozita a obavy z budoucnosti, zvláště jedenadvacetiletý Španěl věří, že se všechno podaří úspěšně vyřešit. "Jsem v tomto směru klidný tak, jak je tým spokojen s mými výkony," uvedl Carlos pro španělský list Marcia. "Každopádně by bylo dobré vědět, jakým způsobem začít tvořit zadní část vozu. Každý den, který uteče, představuje o den méně určený pro vývoj monopostu."
Sainz jr. připouští, že nejpravděpodobnější variantou je dohoda s Ferrari, což by i přes zmiňované okolnosti znamenalo pořád větší výkon než jakým disponoval Renault. "Umím si to představit a mohli bychom v příštím roce mít stejně dobrý vůz. Pokud budeme pokračovat tak, jako letos, s motorem o něco lepším, můžeme připravit soupeřům překvapení."
Zájem na udržení obou týmů by měl mít určitě i Bernie Ecclestone, protože úbytek týmů pro jeho show není vůbec vítaným počinem. F1 už tak čelí odlivu diváků a některé úpravy, mezi nimi i změna startovní procedury, nepřinášejí kýžený ohlas.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.