Změna termínů v oficiálním kalendáři FIA Grand Prix formule 1 může přinést vrásky na čele nováčka ve startovním poli. Haas F1 Team stejně jako ostatní účastníci šampionátu v roce 2016 budou muset překopat své plány na předsezónní práce.
Dvoutýdenní posun z 3. dubna na 20. března nejenže logicky znamená dřívější testování, ale také kratší čas na přípravu vozů, čehož se nebojí jen americká stáj. Připouští to i Paddy Lowe (Mercedes), který alespoň vidí pozitivum v tom, že se přesouváním závodů zachovala dlouhá letní přestávka, u níž se uvažovalo o zkrácení na 3 týdny.
Značně nespokojený je i Haas F1 Team, pro nějž přesun testů na poslední únorový víkend znamená potíže. "Všechno bylo připraveno tak, že začneme testovat 1. března," uvedl pro Auto Motor und Sport šéf týmu Günther Schmidt. "Teď musíme nějak vyšetřit čas a přepracovat veškeré výrobní plány."
Výhrady k novému kalendáři mají i někteří organizátoři, noviny Straits Times ve svém zamyšlení tlumočí názory organizátorů singapurské Grand Prix. Ti nejsou vůbec nadšeni tím, že se závod v Malajsii objevuje termínově v jejich blízkosti, protože tím přijdou o "regionální výhodu". "Už jsme kontaktovali Formula One Management (FOM) s prohlášením, že také rozhodně nejsme spokojeni s kumulací závodů z jedné oblasti do rozmezí tří týdnů." Otázkou pochopitelně zůstává, zda jim to bude něco platné, protože v nabitém kalendáři Grand Prix se bude těžko s termíny nějak pohybovat.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.