S ohledem na nově představený kalendář závodů sezóny 2016 se na přetřes dostaly i tradiční předsezónní testy. Jejich konání s ohledem na posuny v termínové listině doznalo změn a dočkáme se jich dříve, než se původně zamýšlelo.
První předsezónní test se měl podle rozpisu konat od úterý do pátku v prvním březnovém týdnu, ale Bernie Ecclestone s ohledem na jedenadvacet Grand Prix 2016 provedl v kalendáři určitá přeskupení. V Austrálii bude sezóna místo 3. dubna zahájena už o dva týdny dříve, tím se logicky musel posunout i termín prvního testu, aby se všechno stihlo.
Poslední dohoda zní, že se týmy sejdou k prvním testovacím jízdám v Barceloně ve dnech 22. - 25. února příštího roku. Druhý podnik tohoto charakteru se pak uskuteční v termínu, který měl být původně určen pro první testy, tedy ve dnech 1. - 4. března. Tím se také zkracuje mezera mezi oběma testy o týden, takže týmy budou nuceny této okolnosti přizpůsobit své výrobní plány.
Nadále pokračují debaty týkající se mezisézónních testů, stejně jako výhled na předsezónní jízdy před rokem 2017. Zatím se jako nejpravděpodobnější jeví termín po Grand Prix Španělska, v Barceloně by se tedy mělo testovat od 17. května. Další testy nejspíš budou označeny za posezónní a dojde k nim až po posledním závodě v Abú Dhabí.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.