S ohledem na nově představený kalendář závodů sezóny 2016 se na přetřes dostaly i tradiční předsezónní testy. Jejich konání s ohledem na posuny v termínové listině doznalo změn a dočkáme se jich dříve, než se původně zamýšlelo.
První předsezónní test se měl podle rozpisu konat od úterý do pátku v prvním březnovém týdnu, ale Bernie Ecclestone s ohledem na jedenadvacet Grand Prix 2016 provedl v kalendáři určitá přeskupení. V Austrálii bude sezóna místo 3. dubna zahájena už o dva týdny dříve, tím se logicky musel posunout i termín prvního testu, aby se všechno stihlo.
Poslední dohoda zní, že se týmy sejdou k prvním testovacím jízdám v Barceloně ve dnech 22. - 25. února příštího roku. Druhý podnik tohoto charakteru se pak uskuteční v termínu, který měl být původně určen pro první testy, tedy ve dnech 1. - 4. března. Tím se také zkracuje mezera mezi oběma testy o týden, takže týmy budou nuceny této okolnosti přizpůsobit své výrobní plány.
Nadále pokračují debaty týkající se mezisézónních testů, stejně jako výhled na předsezónní jízdy před rokem 2017. Zatím se jako nejpravděpodobnější jeví termín po Grand Prix Španělska, v Barceloně by se tedy mělo testovat od 17. května. Další testy nejspíš budou označeny za posezónní a dojde k nim až po posledním závodě v Abú Dhabí.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.