Středeční zasedání Světové rady motoristického sportu v Paříži přineslo několik změn, které vejdou v platnost už v příští sezóně. Jedním z hlavních bodů byla otázka přísnějšího posuzování častého nešvaru pilotů, kteří rádi "střihají" zatáčky mimo vymezenou dráhu.
FIA potvrdila, že pečlivé sledování chování pilotů na trati bude jedním z bodů, které jsou součástí změn předpisů ve formuli 1. Konkrétně časté "putování vozů všemi čtyřmi ven" se stane bodem zvýšené pozornosti sportovních komisařů. Jednou z příčin přijetí tohoto opatření je letošní Grand Prix Belgie, kde v úseku Raidillon piloti přejížděli obrubníky způsobem, který mohl vést k zásadnímu poškození pneumatik.
"Sportovní předpisy týkající se vymezení dráhy jsou nyní zpřesněny v tom směru, že »piloti musí vynaložit veškeré přiměřené úsilí za všech okolností využívat vyznačený okruh a nesmí úmyslně opustit trať s výjimkou jasně ospravedlnitelného důvodu. Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda«," uvádí se v prohlášení Světové rady.
Formule 1 se dočká většího hlukuDalší změnou pravidel ratifikovaných Světovou radou bude technická úprava, díky níž budou motory formule 1 vydávat větší hluk. Týmy budou muset přepracovat řešení výfuků, což se ostatně opět praví v prohlášení: "Pro rok 2016 musí všechny vozy mít samostatné výfukové zařízení, přes nějž a pouze přes nějž budou proudit výfukové plyny. Toto opatření zajistí vyšší hladinu hluku a nebude mít žádný vliv na výkon nebo výši emisí."
Další ratifikované pařížské úpravy Světová rada schválila návrh Komise F1 týkající se předpisů pro výměny napájecí jednotky a převodovky. Sankce z nich vyplývající před kvalifikací budou uvaleny na základě doby užívání. Při změnách provedených po kvalifikaci budou zohledněni piloti, jejichž tým technickým delegátům jako první oznámí případnou změnu. Každý pilot, který zapříčiní přerušení startovní procedury, mající za následek nové zahřívací kolo, bude muset startovat z boxové uličky. Stejné pravidlo platí i pro každý další restart závodu. Světová rada potvrdila počet omezení testů aerodynamiky s využitím aerodynamických tunelů a CFD se zaměřením na kontrolní procesy těchto vývojových zařízení. Týmy jsou povinny zajistit, aby vozy ve všech směrech vyhovovaly během testování všem bezpečnostním požadavkům, týkajících se kokpitu - včetně pozice hlavy pilota, opěrky hlavy, polstrování prostoru pro pilota a rovněž snadného opuštění kokpitu. Vestavěné kamery ve zvláštních nosičích na přídi monopostů budou od roku 2017 zakázány.Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.