Středeční zasedání Světové rady motoristického sportu v Paříži přineslo několik změn, které vejdou v platnost už v příští sezóně. Jedním z hlavních bodů byla otázka přísnějšího posuzování častého nešvaru pilotů, kteří rádi "střihají" zatáčky mimo vymezenou dráhu.
FIA potvrdila, že pečlivé sledování chování pilotů na trati bude jedním z bodů, které jsou součástí změn předpisů ve formuli 1. Konkrétně časté "putování vozů všemi čtyřmi ven" se stane bodem zvýšené pozornosti sportovních komisařů. Jednou z příčin přijetí tohoto opatření je letošní Grand Prix Belgie, kde v úseku Raidillon piloti přejížděli obrubníky způsobem, který mohl vést k zásadnímu poškození pneumatik.
"Sportovní předpisy týkající se vymezení dráhy jsou nyní zpřesněny v tom směru, že »piloti musí vynaložit veškeré přiměřené úsilí za všech okolností využívat vyznačený okruh a nesmí úmyslně opustit trať s výjimkou jasně ospravedlnitelného důvodu. Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda«," uvádí se v prohlášení Světové rady.
Formule 1 se dočká většího hlukuDalší změnou pravidel ratifikovaných Světovou radou bude technická úprava, díky níž budou motory formule 1 vydávat větší hluk. Týmy budou muset přepracovat řešení výfuků, což se ostatně opět praví v prohlášení: "Pro rok 2016 musí všechny vozy mít samostatné výfukové zařízení, přes nějž a pouze přes nějž budou proudit výfukové plyny. Toto opatření zajistí vyšší hladinu hluku a nebude mít žádný vliv na výkon nebo výši emisí."
Další ratifikované pařížské úpravy Světová rada schválila návrh Komise F1 týkající se předpisů pro výměny napájecí jednotky a převodovky. Sankce z nich vyplývající před kvalifikací budou uvaleny na základě doby užívání. Při změnách provedených po kvalifikaci budou zohledněni piloti, jejichž tým technickým delegátům jako první oznámí případnou změnu. Každý pilot, který zapříčiní přerušení startovní procedury, mající za následek nové zahřívací kolo, bude muset startovat z boxové uličky. Stejné pravidlo platí i pro každý další restart závodu. Světová rada potvrdila počet omezení testů aerodynamiky s využitím aerodynamických tunelů a CFD se zaměřením na kontrolní procesy těchto vývojových zařízení. Týmy jsou povinny zajistit, aby vozy ve všech směrech vyhovovaly během testování všem bezpečnostním požadavkům, týkajících se kokpitu - včetně pozice hlavy pilota, opěrky hlavy, polstrování prostoru pro pilota a rovněž snadného opuštění kokpitu. Vestavěné kamery ve zvláštních nosičích na přídi monopostů budou od roku 2017 zakázány.Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.