Středeční zasedání Světové rady motoristického sportu v Paříži přineslo několik změn, které vejdou v platnost už v příští sezóně. Jedním z hlavních bodů byla otázka přísnějšího posuzování častého nešvaru pilotů, kteří rádi "střihají" zatáčky mimo vymezenou dráhu.
FIA potvrdila, že pečlivé sledování chování pilotů na trati bude jedním z bodů, které jsou součástí změn předpisů ve formuli 1. Konkrétně časté "putování vozů všemi čtyřmi ven" se stane bodem zvýšené pozornosti sportovních komisařů. Jednou z příčin přijetí tohoto opatření je letošní Grand Prix Belgie, kde v úseku Raidillon piloti přejížděli obrubníky způsobem, který mohl vést k zásadnímu poškození pneumatik.
"Sportovní předpisy týkající se vymezení dráhy jsou nyní zpřesněny v tom směru, že »piloti musí vynaložit veškeré přiměřené úsilí za všech okolností využívat vyznačený okruh a nesmí úmyslně opustit trať s výjimkou jasně ospravedlnitelného důvodu. Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda«," uvádí se v prohlášení Světové rady.
Formule 1 se dočká většího hlukuDalší změnou pravidel ratifikovaných Světovou radou bude technická úprava, díky níž budou motory formule 1 vydávat větší hluk. Týmy budou muset přepracovat řešení výfuků, což se ostatně opět praví v prohlášení: "Pro rok 2016 musí všechny vozy mít samostatné výfukové zařízení, přes nějž a pouze přes nějž budou proudit výfukové plyny. Toto opatření zajistí vyšší hladinu hluku a nebude mít žádný vliv na výkon nebo výši emisí."
Další ratifikované pařížské úpravy Světová rada schválila návrh Komise F1 týkající se předpisů pro výměny napájecí jednotky a převodovky. Sankce z nich vyplývající před kvalifikací budou uvaleny na základě doby užívání. Při změnách provedených po kvalifikaci budou zohledněni piloti, jejichž tým technickým delegátům jako první oznámí případnou změnu. Každý pilot, který zapříčiní přerušení startovní procedury, mající za následek nové zahřívací kolo, bude muset startovat z boxové uličky. Stejné pravidlo platí i pro každý další restart závodu. Světová rada potvrdila počet omezení testů aerodynamiky s využitím aerodynamických tunelů a CFD se zaměřením na kontrolní procesy těchto vývojových zařízení. Týmy jsou povinny zajistit, aby vozy ve všech směrech vyhovovaly během testování všem bezpečnostním požadavkům, týkajících se kokpitu - včetně pozice hlavy pilota, opěrky hlavy, polstrování prostoru pro pilota a rovněž snadného opuštění kokpitu. Vestavěné kamery ve zvláštních nosičích na přídi monopostů budou od roku 2017 zakázány.Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.