Ředitel Pirelli Motorsport Paul Hembery připustil, že setrvání italské pneumatikářské značky ve formuli 1 mohou ovlivnit i další okolnosti, ke kterým kromě omezení testování řadí i například působení stájí rakouského nápojového magnáta.
Pirelli prostřednictvím svých zástupců už na začátku září uvedlo, že pokud nebude vytvořen dostatečný prostor k testování pneumatik před sezónou 2017, bude s ohledem na přepracování technických předpisů zvažovat své další působení v F1. Nyní se k této podmínce přidává další položka: Hembery tvrdí, že případný odchod stájí Red Bull a Toro Rosso z formule 1 může výrazně ovlivnit rozhodování Pirelli ohledně dalšího působení v této motoristické kategorii.
"Museli bychom o tom vážně přemýšlet. Ztratit dva vysoce kvalitní, dobře financované a profesionální týmy - nedovedu si představit, že by je někdo mohl ihned nahradit. Příští rok se sice představí Haas, ale naše obavy to nijak nezmenšuje," uvedl Hembery pro server Autosport. "Vím, že se říká o nahraditelnosti kohokoliv a že týmy přicházejí a odcházejí, ale my v případě Red Bullu hovoříme o velmi důležité investici realizované po mnoho let. Z našeho pohledu by odchod této stáje a potažmo i Toro Rosso dramaticky oslabil motoristický sport. Pro nás jsou to velice důležité týmy."
Pirelli rovněž oceňuje politiku podpory mladých pilotů poskytované rakouskou stájí. "V oblasti péče o růst mladých pilotů musíme obdivovat, co Red Bull pro tento sport dělá - pracují od nejnižších stupínků a dávají formuli 1 skvělé piloty, počínaje Sebastianem Vettelem až po letošní čtyři talenty. Jsou také týmem, který se pohybuje i za hranicemi cirkusu F1 a dělá tomuto sportu reklamu v nových lokalitách, přináší jej do ulic měst, která se na seriálu Grand Prix nepodílí, aby u nich probudili zájem. Z našeho pohledu by jakékoli riziko ztráty jednoho či obou týmů znamenalo pro F1 pohromu," dodal Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.