S mladíky se nám roztrhl pytel, jestliže se nedávno tvrdilo, že formule 1 není mateřská školka, nejspíš po úspěchu Maxe Verstappena přijdou do módy ani ne dvacetiletí mladíci, aby týmy včas podchytily talentovanou čerstvou krev v F1.
To je případ devatenáctiletého Pierra Gaslyho, v současné době sedmého pilota průběžného pořadí seriálu GP2, kde hájí barvy francouzského týmu DAMS společně s testpilotem Williamsu Alexem Lynnem. Francouzský rodák bude působit v Red Bullu jako oficiální rezervní pilot do konce sezóny 2015.
Gasly už v roce 2013 vyhrál Eurocup Formule Renault 2.0, rok poté postoupil do série Formule Renault 3.5. Formule 1 pro něj rozhodně není cizí, vyzkoušel si ji už v letošních testech po Grand Prix Španělska, kde vystřídal jak Red Bull, tak Toro Rosso. V další testovací sekvenci se v červnu na Red Bull Ringu posadil do vozu RB11-Renault. Byl i přítomen v depu Grand Prix Singapuru a Japonska.
V sérii GP2 se Gasly třikrát postavil na stupně vítězů a v posledním závodě na Monze dokonce zajel pole-position. Ve své nové funkci nahradí u rakouské stáje Sébastiena Buemiho a Antónia Félixe da Costu.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.