Prohání se ve voze, do nějž v závodním režimu usedne jen málo vyvolených, ale bez řidičského průkazu. To už ale neplatí - nejmladší pilot v historii F1 Max Verstappen dosáhl plnoletosti a nadělil si k osmnáctinám dárek v podobě "papírů" na auto.
Před sezónou bylo angažmá sedmnáctiletého Holanďana přijímáno s rozpaky, ne-li přímo považováno za věc nebezpečnou. Jenže tenhle mladík už si úspěšně poradil s evropskou F3 a pod dohledem svého otce, expilota Jose Verstappena, úspěšně zvládl přechod i do nejvyšší kategorie. V současné době figuruje na 12. příčce v průběžné klasifikaci.
FIA mu ovšem musela povolit výjimku při udělení superlicence, protože s ohledem na svůj věk nemohl Max vlastnit řidičský průkaz. Zprávy o průběžných zkouškách pak působily spíše humorným dojmem: mladík prohání formuli 1 a poté usedne do vozu vedle učitele autoškoly. Ale uzavřený okruh je pořád něco jiného než silniční provoz.
"Je to skvělý pocit, plnoletost a řidičák k tomu," svěřil se Max na svých internetových stránkách fanouškům, když v den svých narozenin zvládl i závěrečnou zkoušku. "To, že mohu konečně jezdit sám na bežných silnicích mi dává pocit větší nezávislosti, což je skvělé. Je to úleva, mít to za sebou, byl jsem trochu nervózní, dokonce udělal i nějakou chybu, ale zkouška dopadla dobře."
V čem se bude pilot Toro Rosso prohánět po silnicích v "civilu"? A bude předvádět něco ze svého závodního umění? Vycházející hvězda trvá na tom, že v běžném provozu bude gentlemanem. "Pokud teď budu chtít někam jet, můžu skočit do svého Renaultu Clio RS, ten pocit svobody je skvělý. Ale nemusíte se bát, jezdit budu přesně podle pravidel!"
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.