Devětadvacetiletý Francouz, jehož v úterý v Severní Karolíně představit Haas F1 Team jako "prvního pilota" přiznal, že že to byly především finanční problémy, co ho přinutilo opustit tým se sídlem v Enstone.
Po oficiálním představení sdělil Grosjean francouzské stanici RMC, že rozhodnutí vstoupit do amerického týmu učinil už před podpisem dříve zmíněného dopisu, v němž se hovoří o záměru Renaultu odkoupit Lotus.
"První kontakty s Haasem se datují do doby zhruba před rokem. Když se po Monze daly věci do pohybu, nemělo smysl čekat. Před Singapurem jsem se rozhodl. V Lotusu letos nebyly vůbec jednoduché podmínky. Výzva v podobě Renaultu by mohla být zajímavá, ale to čekání, jestli přijdou nebo ne se neúměrně protahovalo. A dodnes není jasné, jak to dopadne... Bohužel sezóna 2016 se blíží velice rychle," vysvětlil své rozhodnutí Grosjean.
Šlápl Grosjean vedle?V redakci časopisu L'Equipe zorganizovali anketu, do níž se zapojilo 22.000 respondentů. Z nich si 58 % myslí, že Romainův odchod k Haasu je chybným krokem. Grosjean však tvrdí, že svého rozhodnutí nelituje: "Hovoříme o novém týmu, ale role Ferrari by neměla být podceňována. Mám ale pocit, že o mě skutečně stojí, což je pro pilota vždy příjemný pocit. Ve stejné době jsem u Lotusu prožíval velkou nejistotu, dlouho nikdo nevěděl, co se vlastně stane," pokračuje Francouz.
"Partnerství Haasu s Ferrari a Dallarou je velice chytré. Od záčátku usilovali o nejlepší piloty, nejlepší inženýry, nejlepší řešení, aby byli co nejdříve konkurenceschopní. Proto nemusí počítat s platícími piloty."
Cestička k FerrariOzývají se také hlasy, že Grosjean příchodem k Haasu sleduje vyšší cíle, jak se dostat do kokpitu Ferrari, což je nejčastěji spojováno s případným odchodem Kimi Räikkönena po sezóně 2016. "Ferrari není primárním důvodem, proč jsem se upsal Haasu. Lze to ale chápat v hodně širokých souvislostech, protože je to dobrý pocit, mít partnera, jakým je Ferrari... A budoucnost? Později, později. Je jasné, že všichni - inženýři, mechanici, piloti - sní o Ferrari.
Ale já sním o tom, že se jednoho dne vrátím k Renaultu a pokusím se vyhrát mistrovství světa jako Francouz ve francouzském týmu s francouzským vozem. Vše je totiž pořád otevřené," dodává Grosjean.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.