Občas to tak bývá, něco v dobrém úmyslu řeknete a je hned zle. Zvláště pokud jde o pilota, který ve většině případů kraluje statistikám F1. Pak nezbývá než vysvětlit, jak jste to vlastně mysleli, i když kdo bude chtít slyšet a číst to svoje, obvykle podobný akt nepřijme.
Šéf stáje Ferrari Maurizio Arrivabene popřel, že by jeho výrok, který uvedl v rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera, měl vůči Michaelu Schumacherovi urážlivý podtón. Jeho tvrzení totiž vyvolalo pořádný rozruch a ozvalo se množství nepříjemných komentářů, co tím Arrivabene vlastně sledoval.
Maurizio využil situace a při interview s německou stanicí RTL svůj výrok obhajoval: "Vyvolalo to obrovskou polemiku, a přitom o nic nešlo. Chovám k oběma hlubokou úctu a vždy jsem tvrdil, že Michael i Seb jsou velcí sportovci, piloti, a samozřejmě jsou odlišní. Za Michaela se každý den modlím, má v mém srdci pevné místo. Je skvělý, velký bojovník a člověk, stejně jako Sebastian..."
Arrivabene rovněž odmítl, že by snad Schumacher byl v jeho očích méněcennější než Vettel. "Ano, řekl jsem, že jsou různí lidé, protože jsem se s oběma setkal a mohl je poznat. Michael byl víc introvert, Seb je extrovert, ale to je také vše. Proto mě podobné reakce hodně překvapily. Oba jsou moji dobří přátelé, pokud byste Michaela znali jako já, věděli byste, že to je skvělý chlap. Sebastian se díky své povaze poznává mnohem snadněji. Proto můj komentář nelze vykládat jako útok proti Schumacherovi, právě naopak," dodává Arrivabene.
V minulosti byl Vettel často nazýván jako MiniSchumi, případně SchumiBumi, což mu v jistých ohledech vadilo. "Každý jsme jiný, spojuje nás snad jen to, že jsme oba Němci. Víc souvislostí mezi námi nehledejte," snažil se Vettel takovému srovnávání předejít, zejména po zisku čtvrtého titulu a otázkách, zda hodlá svého slavného krajana překonat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.