Občas to tak bývá, něco v dobrém úmyslu řeknete a je hned zle. Zvláště pokud jde o pilota, který ve většině případů kraluje statistikám F1. Pak nezbývá než vysvětlit, jak jste to vlastně mysleli, i když kdo bude chtít slyšet a číst to svoje, obvykle podobný akt nepřijme.
Šéf stáje Ferrari Maurizio Arrivabene popřel, že by jeho výrok, který uvedl v rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera, měl vůči Michaelu Schumacherovi urážlivý podtón. Jeho tvrzení totiž vyvolalo pořádný rozruch a ozvalo se množství nepříjemných komentářů, co tím Arrivabene vlastně sledoval.
Maurizio využil situace a při interview s německou stanicí RTL svůj výrok obhajoval: "Vyvolalo to obrovskou polemiku, a přitom o nic nešlo. Chovám k oběma hlubokou úctu a vždy jsem tvrdil, že Michael i Seb jsou velcí sportovci, piloti, a samozřejmě jsou odlišní. Za Michaela se každý den modlím, má v mém srdci pevné místo. Je skvělý, velký bojovník a člověk, stejně jako Sebastian..."
Arrivabene rovněž odmítl, že by snad Schumacher byl v jeho očích méněcennější než Vettel. "Ano, řekl jsem, že jsou různí lidé, protože jsem se s oběma setkal a mohl je poznat. Michael byl víc introvert, Seb je extrovert, ale to je také vše. Proto mě podobné reakce hodně překvapily. Oba jsou moji dobří přátelé, pokud byste Michaela znali jako já, věděli byste, že to je skvělý chlap. Sebastian se díky své povaze poznává mnohem snadněji. Proto můj komentář nelze vykládat jako útok proti Schumacherovi, právě naopak," dodává Arrivabene.
V minulosti byl Vettel často nazýván jako MiniSchumi, případně SchumiBumi, což mu v jistých ohledech vadilo. "Každý jsme jiný, spojuje nás snad jen to, že jsme oba Němci. Víc souvislostí mezi námi nehledejte," snažil se Vettel takovému srovnávání předejít, zejména po zisku čtvrtého titulu a otázkách, zda hodlá svého slavného krajana překonat.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.