Je pravda, že osudy týmu Manor zase tolik lidí nezajímají, nebo to podle ohlasu fanoušků alespoň tak vypadá. Nejslabší tým však chystá vzestup, kromě nových pohonných jednotek chce posílit i v dalších oblastech. To by ale znamenalo jezdeckou změnu.
V současné době se vedle Brita Willa Stevense střídají Američan Alexander Rossi a Španěl Roberto Merhi. Rossi má stále závazky v sérii GP2, z toho důvodu se Merhi vrátí do kokpitu Manoru v nadcházející Grand Prix Ruska, pak se zase dostane ke slovu Alexander.
Kolem týmové sestavy nebylo zdaleka tolik rozruchu jako třeba v případě Ferrari, McLarenu nebo Lotusu, ale i tady není nic definitivního. Stevens doufá, že v týmu bude působit i v sezóně 2016: "Z mého osobního hlediska tvrdě pracujeme na tom, abychom pozitivně vyřešili náležitosti týkající se další sezóny." Jenže Manor potřebuje peníze a pokud možno hodně peněz, a tak není divu, že ještě loví potenciální zlaté rybky.
Jednou z nich by mohl být dvaadvacetiletý Rio Haryanto, indonéský pilot, jenž v letošním roce působí rovněž v GP2 a prozatím si drží čtvrté místo v průběžné klasifikaci. Hájí tam barvy týmu Campos Racing s Arthurem Picem, mladším bratrem expilota F1 Charlese Pica. Rodák ze Surakarty už letos třikrát vyhrál po jedné rozjížďce (Bahrajn, Red Bull Ring, Silverstone), ale od vedoucího Vandoorna ho dělí propastných 152 bodů, ale třeba na třetího Rusa Sirotkina jich ztrácí jen šest. Pokud by byl jeho kontrakt realizován, byl by to první pilot této národnosti, který by v F1 závodil.
Korespondent Matthias Brunner pro Speed Week uvedl, že jednání Manoru se zástupci Haryanta jsou už v plném proudu. Nemalý podíl při rozhodování může být i Riův sponzor Petramina, indonéská státní ropná společnost. Je nutné připomenout i další možnost, protože Mercedes už dříve uvedl, že hodlá do týmu prosadit svého pilota z kategorie DTM Pascala Wehrleina, aby získal v týmu závodní zkušenosti. Tomuto řešení by hodně nahrával kontrakt s Mercedesem, který bude Manoru příští rok dodávat pohonné jednotky.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.