Nevím, jak to v Holandsku (či Belgii) ohledně získání řidičského průkazu chodí, ale bylo by určitě pikantní, kdyby adept měl k dispozici kolonku - vaše předchozí zkušenosti s řízením vozu. Max Verstappen by tam mohl napsat - pilot formule 1.
Historicky nejmladší jezdec F1 oslaví se osmnácté narozeniny ve středu, 30. září bude konečně plnoletý a způsobilý získat obligátní driving licence. Jenže jak se zdá, tento akt bude muset ještě pár dní počkat. Max má totiž značně nabitý program a jen tak se k tomuto významnému kroku nedostane.
"Zatím jsem neměl čas - potřebuju najít nějaký volný termín. Teď mě čekají především zámořské závody, takže to bude těžké," komentuje Max své rozhodnutí s vysvětlením, že ještě potřebuje dohnat nějaké praktické jízdy. Každopádně by měl rád tuto proceduru za sebou, už jenom proto, aby vymazal neustále dotazy. "Jakmile jste plnoletí, je to velký pokrok - budu mít řidičák a lidé snad ohledně této skutečnosti přestanou klást soustavné otázky."
Musí najít dobrého instruktoraPodle belgických zákonů musí každý adept absolvovat před samotnou zkouškou několik lekcí, Verstappen usiluje, aby si našel co nejlepšího instruktora. "Pořád musím ještě zvládnout několik praktických jízd, asi čtyři nebo šest. Je třeba si najít odpovídajícího instruktora, který mě bude uznávat, protože jinak by mohlo být mnohem složitější. Někoho, abych se ho mohl zeptat: »Chtěl byste se příští rok podívat na Grand Prix Belgie?« To by mi možná pomohlo," žertuje mladíks vážným dodatkem, že i mezi lidmi v autoškole mohou být zakomplexovaní jedinci, kteří budou chtít pilotu F1 znepříjemnit život.
Max už absolvoval teoretickou zkoušku, a ačkoliv v ní nebyl stoprocentní, zvládl ji s vyznamenáním. "Šel jsem na ni ještě před začátkem sezóny v únoru, měl jsem jenom tři chyby. Přes noc jsem si všechno nastudoval a druhý den na ni šel. Matka mi řekla, že už bych tu teorii měl konečně udělat, tak jsem to během dopoledne zvládl a pak si šel zacvičit do posilovny," přibližuje Verstappen svou teoretickou přípravu.
Zároveň si však je dobře vědom, že díky jeho věhlasu paradoxně neexistuje záruka, že testy bez problémů zvládne. Ani nechtěl příliš debatovat o tom, zda by v takovém případě musel snášet špičkování ze strany svého otce. "Doufám, že to proběhne dobře, co můžete vědět. Třeba pojedu moc rychle nebo zapomenu použít ukazatel směru a jen tak se otočím..." dodává Max.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.