Nevím, jak to v Holandsku (či Belgii) ohledně získání řidičského průkazu chodí, ale bylo by určitě pikantní, kdyby adept měl k dispozici kolonku - vaše předchozí zkušenosti s řízením vozu. Max Verstappen by tam mohl napsat - pilot formule 1.
Historicky nejmladší jezdec F1 oslaví se osmnácté narozeniny ve středu, 30. září bude konečně plnoletý a způsobilý získat obligátní driving licence. Jenže jak se zdá, tento akt bude muset ještě pár dní počkat. Max má totiž značně nabitý program a jen tak se k tomuto významnému kroku nedostane.
"Zatím jsem neměl čas - potřebuju najít nějaký volný termín. Teď mě čekají především zámořské závody, takže to bude těžké," komentuje Max své rozhodnutí s vysvětlením, že ještě potřebuje dohnat nějaké praktické jízdy. Každopádně by měl rád tuto proceduru za sebou, už jenom proto, aby vymazal neustále dotazy. "Jakmile jste plnoletí, je to velký pokrok - budu mít řidičák a lidé snad ohledně této skutečnosti přestanou klást soustavné otázky."
Musí najít dobrého instruktoraPodle belgických zákonů musí každý adept absolvovat před samotnou zkouškou několik lekcí, Verstappen usiluje, aby si našel co nejlepšího instruktora. "Pořád musím ještě zvládnout několik praktických jízd, asi čtyři nebo šest. Je třeba si najít odpovídajícího instruktora, který mě bude uznávat, protože jinak by mohlo být mnohem složitější. Někoho, abych se ho mohl zeptat: »Chtěl byste se příští rok podívat na Grand Prix Belgie?« To by mi možná pomohlo," žertuje mladíks vážným dodatkem, že i mezi lidmi v autoškole mohou být zakomplexovaní jedinci, kteří budou chtít pilotu F1 znepříjemnit život.
Max už absolvoval teoretickou zkoušku, a ačkoliv v ní nebyl stoprocentní, zvládl ji s vyznamenáním. "Šel jsem na ni ještě před začátkem sezóny v únoru, měl jsem jenom tři chyby. Přes noc jsem si všechno nastudoval a druhý den na ni šel. Matka mi řekla, že už bych tu teorii měl konečně udělat, tak jsem to během dopoledne zvládl a pak si šel zacvičit do posilovny," přibližuje Verstappen svou teoretickou přípravu.
Zároveň si však je dobře vědom, že díky jeho věhlasu paradoxně neexistuje záruka, že testy bez problémů zvládne. Ani nechtěl příliš debatovat o tom, zda by v takovém případě musel snášet špičkování ze strany svého otce. "Doufám, že to proběhne dobře, co můžete vědět. Třeba pojedu moc rychle nebo zapomenu použít ukazatel směru a jen tak se otočím..." dodává Max.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.