Část Grand Prix Japonska se nutně ponese v duchu vzpomínek na tragickou nehodu Julese Bianchiho. Pořadatelé se z nehody poučili a provedl celou řadu menších či větších bezpečnostních úprav, eliminujících pravděpodobnost podobného incidentu na minimum.
Felipe Massa měl k Bianchimu blízko, Francouz spolupracoval se stejným manažerským týmem a když Brazilec ještě hájil barvy italského týmu, patřil Jules mezi Ferrariho chráněnce. Vicemistr světa 2008 a vítěz 11 Grand Prix se domnívá, že formule 1 za rok od Bianchiho nehody v oblasti bezpečnosti postoupila o výrazný kus kupředu.
"V první řadě je nemožné, abych si nevybavil události před rokem, co se Julesovi stalo. Byl to nejen skvělý pilot, ale také velmi milý člověk, proto na něj budu určitě vzpomínat a budu chtít zajet na jeho počest co nejlepší závod.
Dnes mohu říci, že je Suzuka bezpečná. Speciálně z toho hlediska, co se tu před rokem stalo. Myslím, že nyní, když máme virtuální safety car, už podobnou nehodu jen těžko uvidíme. Také se domnívám, že nikdy na trati za podobných povětrnostních podmínek neuvidíme traktor, zvláště při signalizaci žlutými vlajkami," vypočítává klady Massa.
"Situace je teď hodně odlišná než v případě Julesovy nehody. Bohužel, nápravy přišly příliš pozdě, aby zabránily jeho těžkému zranění. Ale chci věřit, že přijatá opatření budou prevencí před případnými dalšími incidenty. Zabezpečení je mnohem lepší než jaké tu bylo," dodává Massa.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.