Opakovat, že stáj z Enstone má finanční problémy je asi totéž, jako připomínat kritickou situaci týkající se rozhodčích v českém fotbale. Lotus opět nesplatil včas své závazky, takže část nákladu dorazila na okruh v Suzuce až ve čtvrtek odpoledne (japonského času).
Tým však tvrdí, že jeho účast v závodě tím nijak není ohrožena. Mechanici se ale musí připravit na noční směnu, což s ohledem na časový posun není nic příjemného. Aby těch nepříjemností nebylo málo, mechanici Lotusu se během čekání na dodávku vybavení nemohli podílet se na společném stravování, proto si museli dojít ke stánku pro pizzu.
"Je to zajímavá zkušenost, ale bereme to tak, že jsme si dali oběd někde jinde a odlišný od ostatních. To ale není to podstatné, důležité je, že máme všechno, abychom mohli závodit," zlehčuje situaci Grosjean.
Pastor Maldonado, potvrzený pilot pro rok 2016, však neustále tvrdí, že všechno bude včas připraveno a Lotus se normálně zúčastní předepsaných procedur. "Není to jednoduché, jsou tu určitá zpoždění, ale mělo by se vše zařídit. Pokoušíme se vyřešit všechny problémy, věřím, že tvrdě zapracujeme na tom, abychom byli v pátek v plné síle. Ale i po celý zbytek závodního víkendu, chceme tu získat maximum a vrátit se na bodované pozice."
Romain Grosjean, o jehož účasti v Haas F1 Teamu se hovoří už jako o hotové věci, zdůrazňuje, že v tuto chvíli je nesmírně důležité, aby se celý tým semknul. "Jsme tady. Ať se děje cokoli, je nejdůležitější, že jsme pořád tady."
Francouze však nijak neopouští bojovná nálada a rostoucí problémy si nechce připouštět. "Neznamená to, že nemůžeme tento víkend bojovat o stupně vítězů. Podívejte se na Spa, tam jsme měli exekutory přímo v garáži a získali jsme třetí místo. Takže se dá říci, že když začneme takhle, můžeme skončit v závodě na velmi dobré pozici. Pro Enstone není tahle okolnost nijak příznivá. Čeká se na potvrzení o budoucnosti týmu, ale pořád tvrdím, že hlavní je týmový duch. Že chceme závodit," burcuje své kolegy v depu Grosjean.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.