Opakovat, že stáj z Enstone má finanční problémy je asi totéž, jako připomínat kritickou situaci týkající se rozhodčích v českém fotbale. Lotus opět nesplatil včas své závazky, takže část nákladu dorazila na okruh v Suzuce až ve čtvrtek odpoledne (japonského času).
Tým však tvrdí, že jeho účast v závodě tím nijak není ohrožena. Mechanici se ale musí připravit na noční směnu, což s ohledem na časový posun není nic příjemného. Aby těch nepříjemností nebylo málo, mechanici Lotusu se během čekání na dodávku vybavení nemohli podílet se na společném stravování, proto si museli dojít ke stánku pro pizzu.
"Je to zajímavá zkušenost, ale bereme to tak, že jsme si dali oběd někde jinde a odlišný od ostatních. To ale není to podstatné, důležité je, že máme všechno, abychom mohli závodit," zlehčuje situaci Grosjean.
Pastor Maldonado, potvrzený pilot pro rok 2016, však neustále tvrdí, že všechno bude včas připraveno a Lotus se normálně zúčastní předepsaných procedur. "Není to jednoduché, jsou tu určitá zpoždění, ale mělo by se vše zařídit. Pokoušíme se vyřešit všechny problémy, věřím, že tvrdě zapracujeme na tom, abychom byli v pátek v plné síle. Ale i po celý zbytek závodního víkendu, chceme tu získat maximum a vrátit se na bodované pozice."
Romain Grosjean, o jehož účasti v Haas F1 Teamu se hovoří už jako o hotové věci, zdůrazňuje, že v tuto chvíli je nesmírně důležité, aby se celý tým semknul. "Jsme tady. Ať se děje cokoli, je nejdůležitější, že jsme pořád tady."
Francouze však nijak neopouští bojovná nálada a rostoucí problémy si nechce připouštět. "Neznamená to, že nemůžeme tento víkend bojovat o stupně vítězů. Podívejte se na Spa, tam jsme měli exekutory přímo v garáži a získali jsme třetí místo. Takže se dá říci, že když začneme takhle, můžeme skončit v závodě na velmi dobré pozici. Pro Enstone není tahle okolnost nijak příznivá. Čeká se na potvrzení o budoucnosti týmu, ale pořád tvrdím, že hlavní je týmový duch. Že chceme závodit," burcuje své kolegy v depu Grosjean.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.