Opakovat, že stáj z Enstone má finanční problémy je asi totéž, jako připomínat kritickou situaci týkající se rozhodčích v českém fotbale. Lotus opět nesplatil včas své závazky, takže část nákladu dorazila na okruh v Suzuce až ve čtvrtek odpoledne (japonského času).
Tým však tvrdí, že jeho účast v závodě tím nijak není ohrožena. Mechanici se ale musí připravit na noční směnu, což s ohledem na časový posun není nic příjemného. Aby těch nepříjemností nebylo málo, mechanici Lotusu se během čekání na dodávku vybavení nemohli podílet se na společném stravování, proto si museli dojít ke stánku pro pizzu.
"Je to zajímavá zkušenost, ale bereme to tak, že jsme si dali oběd někde jinde a odlišný od ostatních. To ale není to podstatné, důležité je, že máme všechno, abychom mohli závodit," zlehčuje situaci Grosjean.
Pastor Maldonado, potvrzený pilot pro rok 2016, však neustále tvrdí, že všechno bude včas připraveno a Lotus se normálně zúčastní předepsaných procedur. "Není to jednoduché, jsou tu určitá zpoždění, ale mělo by se vše zařídit. Pokoušíme se vyřešit všechny problémy, věřím, že tvrdě zapracujeme na tom, abychom byli v pátek v plné síle. Ale i po celý zbytek závodního víkendu, chceme tu získat maximum a vrátit se na bodované pozice."
Romain Grosjean, o jehož účasti v Haas F1 Teamu se hovoří už jako o hotové věci, zdůrazňuje, že v tuto chvíli je nesmírně důležité, aby se celý tým semknul. "Jsme tady. Ať se děje cokoli, je nejdůležitější, že jsme pořád tady."
Francouze však nijak neopouští bojovná nálada a rostoucí problémy si nechce připouštět. "Neznamená to, že nemůžeme tento víkend bojovat o stupně vítězů. Podívejte se na Spa, tam jsme měli exekutory přímo v garáži a získali jsme třetí místo. Takže se dá říci, že když začneme takhle, můžeme skončit v závodě na velmi dobré pozici. Pro Enstone není tahle okolnost nijak příznivá. Čeká se na potvrzení o budoucnosti týmu, ale pořád tvrdím, že hlavní je týmový duch. Že chceme závodit," burcuje své kolegy v depu Grosjean.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.