Třinácté kolo Grand Prix Singapuru znamenalo konec pro Nico Hülkenberga, když se srazil s Felipe Massou vyjíždějícím z boxů. Ačkoliv se Němec vehementně bránil, že se nijak neprohřešil, dostal od sportovních komisařů trest v podobě poklesu tří míst na startu následujícího závodu.
Tolik připomenutí událostí starých několik dní. Když si Nico důkladně prohlédl videozáznam, usoudil, že větší podíl ohledně kolize je na jeho straně. Proto zvedl telefon a Massovi zavolal, aby se mu omluvil. "Měl jsem Felipemu nechat víc prostoru," uvedl pro Auto Motor und Sport.
Zpočátku Hülkenberg, ještě pod vlivem doznívajícího incidentu a zklamání z odstoupení ze závodu, Massu vinil: "Byl jsem v zatáčce vpředu, to znamená, že závodní stopa byla moje a já si ji mohl volit. Najednou jsem ucítil náraz..." Komisařil však vůbec Nicovu verzi nevyslechli a "poctili" ho již zmíněným trestem.
S odstupem čtyř dnů už současný vítěz Le Mans a dvanáctý muž průběžného pořadi přehodnotil své stanovisko: "Měl jsem nechat Massovi víc prostoru, určitě tu byla taková možnhost. I tak bych se dostal dopředu, alespoň do příští zatáčky. Pak by asi použil DRS, ale kdo ví, jak by to skončilo. Z boxů jsem dostal zprávu rádiem, také jsem ho zahlédl ve větší vzdálenosti od zatáčky. Při nájezdu do ní už mi samozřejmě zmizel z očí, ale věděl jsem, že tam je, nemohl se přece vypařit. Trest není nic ideálního, ale musím ho přijmout," popisuje Nico celý incident.
Massa ocenil Hülkenbergův přístup: "Bylo od něj hezké, že se omluvil. Je třeba si uvědomit, že po výjezdu z boxů je vůz v takovém úhlu, že dobře nevidíte, co se děje za vámi. Ale že tam Nico někde je, to jsem věděl, i box mi sdělil, že s ním budu bojovat o pozici. Když jsem jeho vůz poprvé spatřil, už bylo pozdě, ocitl jsem se v pasti a nemohl z ní uniknout."
Felipe dále popsal, že jeho williams měl hned dva problémy. "Měl jsem problémy se spojkou, k nim se přidala i převodovka. V určitém okamžiku bylo jasné, že do konce závodu nedojedu. To je také důvod, proč neberu kolizi s Nicem nějak dramaticky, došlo k ní v závodě, který pro mě byl tak jako tak ztracen."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.