Třinácté kolo Grand Prix Singapuru znamenalo konec pro Nico Hülkenberga, když se srazil s Felipe Massou vyjíždějícím z boxů. Ačkoliv se Němec vehementně bránil, že se nijak neprohřešil, dostal od sportovních komisařů trest v podobě poklesu tří míst na startu následujícího závodu.
Tolik připomenutí událostí starých několik dní. Když si Nico důkladně prohlédl videozáznam, usoudil, že větší podíl ohledně kolize je na jeho straně. Proto zvedl telefon a Massovi zavolal, aby se mu omluvil. "Měl jsem Felipemu nechat víc prostoru," uvedl pro Auto Motor und Sport.
Zpočátku Hülkenberg, ještě pod vlivem doznívajícího incidentu a zklamání z odstoupení ze závodu, Massu vinil: "Byl jsem v zatáčce vpředu, to znamená, že závodní stopa byla moje a já si ji mohl volit. Najednou jsem ucítil náraz..." Komisařil však vůbec Nicovu verzi nevyslechli a "poctili" ho již zmíněným trestem.
S odstupem čtyř dnů už současný vítěz Le Mans a dvanáctý muž průběžného pořadi přehodnotil své stanovisko: "Měl jsem nechat Massovi víc prostoru, určitě tu byla taková možnhost. I tak bych se dostal dopředu, alespoň do příští zatáčky. Pak by asi použil DRS, ale kdo ví, jak by to skončilo. Z boxů jsem dostal zprávu rádiem, také jsem ho zahlédl ve větší vzdálenosti od zatáčky. Při nájezdu do ní už mi samozřejmě zmizel z očí, ale věděl jsem, že tam je, nemohl se přece vypařit. Trest není nic ideálního, ale musím ho přijmout," popisuje Nico celý incident.
Massa ocenil Hülkenbergův přístup: "Bylo od něj hezké, že se omluvil. Je třeba si uvědomit, že po výjezdu z boxů je vůz v takovém úhlu, že dobře nevidíte, co se děje za vámi. Ale že tam Nico někde je, to jsem věděl, i box mi sdělil, že s ním budu bojovat o pozici. Když jsem jeho vůz poprvé spatřil, už bylo pozdě, ocitl jsem se v pasti a nemohl z ní uniknout."
Felipe dále popsal, že jeho williams měl hned dva problémy. "Měl jsem problémy se spojkou, k nim se přidala i převodovka. V určitém okamžiku bylo jasné, že do konce závodu nedojedu. To je také důvod, proč neberu kolizi s Nicem nějak dramaticky, došlo k ní v závodě, který pro mě byl tak jako tak ztracen."
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.