Bitva o motory se rozhořela s nevídanou intenzitou. Někdy to připomíná rozpálenou pánev, na níž se přihazují jednotlivé ingredience, aniž by kdo tušil, jak chutný kousek si z výsledného pokrmu odebere.
O hrozbě Red Bullu, že pokud nebude mít konkurenceschopný motor, tak formuli 1 opustí, se popsalo dost internetové plochy i papíru. Ostatně v čerstvé paměti je rozhovor s dr. Markem, který jasně tvrdí, že majitel stáje Dietrich Mateschitz nehodlá trávit další rok ve středu pole. Nakolik je jeho prohlášení vedeno snahou o neposkvrněnost PR věhlasu a marketingovou pověst nechť si fanoušci odpoví sami.
Krach jednání Red Bullu s Mercedesem prý mají na svědomí sami muži ve vedoucích funkcích automobilky: "Toto Wolff a Paddy Lowe naznačili vedení, že by nebylo dobré, aby se o jejich motoru dozvěděla konkurence," cituje časopis osobu z oblasti týmu Red Bull. Teorie se rozvíjí tím směrem, že v době jednání stuttgartské automobilky s rakouským týmem už byla deklarována (byť ne veřejně) možná spolupráce s koncernem Volkswagenem. A pokud by měl být Mercedes jen dvouletým mezičlánkem před spojením s VW, jenž by prostřednictvím Audi vstoupil v roce 2018 do F1, těžko by se před ním nějaké finesy motoru Mercedes utajily.
Dejme slovo někdejšímu pilotu F1 Marcu Surerovi, v současnosti pracujícím na postu odborníka pro německou televizi. Ten je přesvědčen, že zvěsti týkající se příchodu Audi nejsou jen holou fámou. "Vstup do F1 by dával smysl, protože po dlouhé době skončila jejich vítězná šňůra v Le Mans. Samozřejmě jde také o rozhodnutí na politické bázi, ale právě teď má asi VW zcela odlišné problémy," naráží Surer rostoucí skandál automobilky s emisemi.
Do věci se vložil i Bernie Ecclestone, jemuž jakýkoli úbytek týmu nebo týmů může zbrázdit obchodní vizáž dalšími zástupy vrásek. Jeho argumenty nakonec mohou být natolik přesvědčivé, že Ferrari danou nabídku nebude moci odmítnout a Red Bull se dočká specifikace A. Ovšem zda se podobný nátlak povede i v případě Toro Rosso, to už tak optimisticky nevypadá. Auto Motor und Sport předvídá, že Ferrari nemusí mít ani čas ani předpoklady k přípravě motorů pro stáj sídlící ve Faenze.
Na scéně se tak objevuje Honda - ačkoliv japonský dodavatel motorů tvrdil, že nehodlá své pohonné jednotky nikomu kromě smluvně zavázaného McLarenu dodávat, může přijít atak tentokrát ze strany FIA, aby Japonci změnili své stanovisko. Ostatně zdroj blízký automobilové federaci prohlásil: "Exkluzivní smlouva s McLarenem měla zvláštní statut pouze na jeden rok s cílem umožnit Hondě snadnější vstup do F1." Na věc je třeba se dívat i ekonomicky; pro Hondu by motory dodávané Toro Rosso znamenaly vítaný finanční příjem, protože díky žalostným výkonům s McLarenem v roce 2015 dojde ke značnému propadu nejen v oblasti prize money, ale i sponzorských smlouvách.
"Musíme nějak kompenzovat ztráty," komentuje situaci Eric Boullier (McLaren), "což ale automaticky neznamená, že to bude jen záležitost Hondy."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.