Romain Grosjean byl brán jako jistota v barvách nově se rodícího projektu Renault. Jenže průtahy, nejasné termíny a odkládání rozhodnutí jej zřejmě natolik rozladilo, že to je právě on, kdo "opouští potácející se loď". Čímž je ideálním adeptem pro tým Gene Haase.
Ambasador Renaultu, čtyřnásobný mistr světa Alain Prost, by měl převzít funkci v nově vzniklém týmu Renault poté, co bude úspěšně dokončeno spojení s Lotusem. Připustil, že o odchodu Romaina Grosjeana ví. Přitom Romian byl tím, kdo se nadšeně vyjadřoval k Prostovu návratu na boxovou zídku a následnou spolupráci s týmem. Nyní však je téměř jisté, že devětadvacetiletý pilot má namířeno do nově vzniklého Haas F1 Team.
Pro televizní vysílání Canal+ se Prost vyjádřil následovně: "V kariéře snad každého pilota jsou chvíle, kdy je nutné učinit závažné rozhodnutí a zároveň neudělat chybu. Pokud se Romain rozhodl změnit působiště, pak to bylo také proto, že dohoda mezi Lotusem a Renaultem ještě nebyla dokončena. Pak tu je také sportovní stránka, ale i určitý pocit jistoty. Znám to, protože jsem byl sám v jeho pozici," uvádí Prost.
Šedesátiletý šampion z let 1985, 1986, 1989 a 1993 vzpomíná na značně komplikovaný odchod od Renaultu v roce 1983 a dodává, že ze strany Grosjeana nejde o momentální popud. "Může mít před sebou dlouhou cestu, a jednou, kdo ví, se k nám třeba vrátí. Teď musí získávat zkušenosti. Pokud si tedy bude vybírat - zda zůstat nebo odejít - přeji mu, aby se rozhodl dobře, protože vím, že tak učiní s čistým svědomím."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.