Technický ředitel týmu Mercedes se dočká prestižního ocenění, které udílí Royal Academy of Engineering. V historii formule 1 je teprve druhým mužem, kterému se podobné cti dostalo.
Fellow of the Royal Academy of Engineering je každoroční ocenění pro nejlepší inženýry, výzkumné pracovníky, inovátory, podnikatele, a představitele obchodního průmyslu. Návrhy předkládají dříve oceněné osobnosti - vyberou pokaždé zhruba 50 jmen z různých oblastí. Samotná akademie byla založena roku 1976 za podpory prince Filipa, vévody z Edinburghu. Současné jméno Royal Academy of Engineering nosí od 16. března 1992.
V seznamu letos zveřejněných jmen figuruje i technický ředitel týmu Mercedes Paddy Lowe. Třiapadesátiletý inženýr, který spatřil světlo světa v keňském Nairobi, absolvoval univerzitu v Cambridgem, kterou ukončil v roce 1984. Do formule 1 vstoupil v roce 1987 jako šéf oddělení elektroniky ve stáji Williams. Působiště změnil v roce 1993, kdy zamířil k McLarenu do funkce vedoucího výzkumu a vývoje. V roce 2001 povýšil na post šéfinženýra vývoje se zaměřením na závodní program vozů. Další postup ho čekal o čtyři roky později, kdy se stal technickým vedoucím inženýrského oddělení. V roce 2011 už působil u McLarenu jako technický ředitel.
Poslední přestup uskutečnil Lowe v roce 2013, kdy ho požádal šéf Mercedesu Toto Wolff, aby se stal technickým ředitelem v německé stáji. Šlo o velmi citlivou záležitost, protože Paddyho předchůdcem byl proslulý Ross Brawn. Lowe se po příchodu okamžitě zapojil do práce na novém typu, jímž byl sezóně 2014 dominující typ W05.
Ve zdůvodnění návrhu na Loweovo ocenění se říká, že se během své třicetileté práce ve formuli 1 zasloužil o inovaci technického vývoje, jehož výsledkem bylo osm světových šampionů F1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.