Technický ředitel týmu Mercedes se dočká prestižního ocenění, které udílí Royal Academy of Engineering. V historii formule 1 je teprve druhým mužem, kterému se podobné cti dostalo.
Fellow of the Royal Academy of Engineering je každoroční ocenění pro nejlepší inženýry, výzkumné pracovníky, inovátory, podnikatele, a představitele obchodního průmyslu. Návrhy předkládají dříve oceněné osobnosti - vyberou pokaždé zhruba 50 jmen z různých oblastí. Samotná akademie byla založena roku 1976 za podpory prince Filipa, vévody z Edinburghu. Současné jméno Royal Academy of Engineering nosí od 16. března 1992.
V seznamu letos zveřejněných jmen figuruje i technický ředitel týmu Mercedes Paddy Lowe. Třiapadesátiletý inženýr, který spatřil světlo světa v keňském Nairobi, absolvoval univerzitu v Cambridgem, kterou ukončil v roce 1984. Do formule 1 vstoupil v roce 1987 jako šéf oddělení elektroniky ve stáji Williams. Působiště změnil v roce 1993, kdy zamířil k McLarenu do funkce vedoucího výzkumu a vývoje. V roce 2001 povýšil na post šéfinženýra vývoje se zaměřením na závodní program vozů. Další postup ho čekal o čtyři roky později, kdy se stal technickým vedoucím inženýrského oddělení. V roce 2011 už působil u McLarenu jako technický ředitel.
Poslední přestup uskutečnil Lowe v roce 2013, kdy ho požádal šéf Mercedesu Toto Wolff, aby se stal technickým ředitelem v německé stáji. Šlo o velmi citlivou záležitost, protože Paddyho předchůdcem byl proslulý Ross Brawn. Lowe se po příchodu okamžitě zapojil do práce na novém typu, jímž byl sezóně 2014 dominující typ W05.
Ve zdůvodnění návrhu na Loweovo ocenění se říká, že se během své třicetileté práce ve formuli 1 zasloužil o inovaci technického vývoje, jehož výsledkem bylo osm světových šampionů F1.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.