Technický ředitel týmu Mercedes se dočká prestižního ocenění, které udílí Royal Academy of Engineering. V historii formule 1 je teprve druhým mužem, kterému se podobné cti dostalo.
Fellow of the Royal Academy of Engineering je každoroční ocenění pro nejlepší inženýry, výzkumné pracovníky, inovátory, podnikatele, a představitele obchodního průmyslu. Návrhy předkládají dříve oceněné osobnosti - vyberou pokaždé zhruba 50 jmen z různých oblastí. Samotná akademie byla založena roku 1976 za podpory prince Filipa, vévody z Edinburghu. Současné jméno Royal Academy of Engineering nosí od 16. března 1992.
V seznamu letos zveřejněných jmen figuruje i technický ředitel týmu Mercedes Paddy Lowe. Třiapadesátiletý inženýr, který spatřil světlo světa v keňském Nairobi, absolvoval univerzitu v Cambridgem, kterou ukončil v roce 1984. Do formule 1 vstoupil v roce 1987 jako šéf oddělení elektroniky ve stáji Williams. Působiště změnil v roce 1993, kdy zamířil k McLarenu do funkce vedoucího výzkumu a vývoje. V roce 2001 povýšil na post šéfinženýra vývoje se zaměřením na závodní program vozů. Další postup ho čekal o čtyři roky později, kdy se stal technickým vedoucím inženýrského oddělení. V roce 2011 už působil u McLarenu jako technický ředitel.
Poslední přestup uskutečnil Lowe v roce 2013, kdy ho požádal šéf Mercedesu Toto Wolff, aby se stal technickým ředitelem v německé stáji. Šlo o velmi citlivou záležitost, protože Paddyho předchůdcem byl proslulý Ross Brawn. Lowe se po příchodu okamžitě zapojil do práce na novém typu, jímž byl sezóně 2014 dominující typ W05.
Ve zdůvodnění návrhu na Loweovo ocenění se říká, že se během své třicetileté práce ve formuli 1 zasloužil o inovaci technického vývoje, jehož výsledkem bylo osm světových šampionů F1.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.