Otázka sledovanosti je pro F1 věc nesmírně důležitá. Špičky tohoto odvětví se neustále zamýšlejí, jak dosáhnout toho, aby přilákaly další davy lidí a pozvedli poněkud uvadající prestiž královny motoristického sportu. Jak se jim do daří? Projděme si pár čísel.
K dispozici máme čísla z kolébky motoristického sportu - Velké Británie. Jak uvedly britské listy, přenos z Grand Prix Singapuru sledoval na obrazovkách nejnižší počet diváků od roku 2008, kdy se na trati Marina Bay Street Circuit jeho poprvé. Kombinovaný přenos vysílaný stanicemi Sky a BBC shlédlo 3,45 milionu diváků. Ve stejné době vysílala ITV zápas Světového poháru v ragby mezi Novým Zélandem a Argentinou, na ten se divalo 3,98 milionu diváků.
Na obou stranách se vedly dohady, co je příčinou malé či naopak velké sledovanosti. Závod se jel v optimálním čase, Britové měli na trati především obhájce titulu Lewise Hamiltona, ten navíc nebyl na obvyklém pole-position, proto se dala z jeho strany čekat bitva o vítězství. Ragby je anglický národní sport, ale v tomto případě nehrál domácí tým, i když je nutné připustit, že Nový Zéland má v tomto odvětví patřičný kredit.
BBC uvedla, že meziroční sledovanost F1 spadla o 25%, stanice Sky dokonce hlásí úbytek 32%. Průměrný počet diváků živého vysílání Sky z jednotlivých Grand Prix činí 681 000, což je asi 6,6 % sledovanosti programové skladby stanice Sky.
To Německo díky Sebastianu Vettelovi zažívá obrovský boom. Média uvedla, že oproti závodu v loňském roce, na který se v televizi dívalo "jen" 4,32 miliionů diváků, letos došlo k rapidnímu nárůstů - 5,26 milionů si v neděli nenechalo ujít závod, v němž "MiniSchumi" nebo "Unser Seb" vyhrál. Sledovanost dosáhla 32% televizního vysílání.
Podobné jako v Británii je to i v zemi motorsportu zaslíbené, v Itálii. Nedávno italské listy otiskly graf sledovanosti závodů v letech 2000-2014, jenž má trvale sestupnou tendenci. Je to vysvětlováno mimo jiné tím, že Ferrari na vše nestačí a citelně chybí výrazný domácí pilot. Rakouská stanice ORF deklaruje, že po roce 2016 nebude schopna obnovit vysílací práva na F1, což zcela určitě zasáhne i některé diváky v České republice.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.