Selhání dlouhodobě dominantních Mercedesů při poslední Grand Prix vyvolalo nemálo dohadů, co se vlastně děje, jako by Stříbrné šípy neměly nárok jednou vysadit. Proto se objevily dokonce konspirační teorie týkající se pneumatik, které měl mít Mercedes k dispozici.
Dohady se týkaly zejména posledních události, především Grand Prix Itálie, kde tým měl určité problémy s tlakem v pneumatikách. Nakonec se vše vyřešilo bez dalších návazností, ale pokles Mercedesů v Singapuru nejen za Ferrari, ale i za Red Bull vyvolal řadu otázníků, co se vlastně stalo. Další úvaha se týkala eventuality, že Mercedes dostal pláště zhotovené z jiných směsí než ostatný týmy, další teorie se týkala názoru, že nová opatření vedoucí k bezpečnějšímu využívání pneumatik Mercedesu nesedí.
Toto Wolff přiznal, že i k týmu se podobné dohady dostaly, ale sám jakékoli spiknutí proti týmu s třícípou hvězdou ve znaku popřel, zároveň ale uvedl, že si nedovede pokles výkonnosti svých vozů vysvětlit. Na otázku, zda Mercedes nejel v Singapuru na pneumatikách odlišných od ostatních týmů šéf stáje odpověděl: "Musím být velice opatrný v tom, co řeknu... je to jen moje myšlenka. V DTM nastala situace, kdy se pneumatiky v polovině sezóny zcela změnily, také jsem si myslel, že to není možné. Zažili jsme už leccost, ale u Pirelli se mi to zdá vyloučené."
Je za tím vším jenom teplota?Mercedes hodlá pokračovat v šetření problematiky pneumatik - jak vyplývá z prvních průzkumů, ani jeden z pilotů nebyl schopen je zahřát na optimální teplotu. Tím pádem byla ovlivněna trakce vozů, což je právě na Marina Bay Street Circuit důležitý faktor.
Wolff je ostatně přesvědčen, že se jedná o jednorázový problém a na trati v Suzuce, která je rychlostním okruhem, dosáhnou vozy vyššího přítlaku a budou se opět prezentovat způsobem, jaký byl v jejich případě po celou dosavadní sezónu typický. "Jsem založením spíš pesimista, ale nevěřím, že mezi dvěma závodními víkendy ztratíte takový výkon, aby vás to odsunulo do odstupu 1,5 vteřiny od soupeřů," tvrdí šéf týmu s odkazem na skutečnost, že Mercedes ztrácel i v kvalifikaci. "Mluvili jsme s piloty, degradace byla masivní a pro nás nevysvětlitelná. Musíme teď zůstat v klidu, protože Marina Bay je velice specifický okruh a pneumatika se tam ve srovnání s jinými okruhy chová zvláštním způsobem. Na konci týdne nás čeká Suzuka. Pojedeme na ni se stejným vozem, nečekám, že bychom nadále zaostávali. Potřebujeme metodický přístup," uzavírá své názory Wolff.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.