Selhání dlouhodobě dominantních Mercedesů při poslední Grand Prix vyvolalo nemálo dohadů, co se vlastně děje, jako by Stříbrné šípy neměly nárok jednou vysadit. Proto se objevily dokonce konspirační teorie týkající se pneumatik, které měl mít Mercedes k dispozici.
Dohady se týkaly zejména posledních události, především Grand Prix Itálie, kde tým měl určité problémy s tlakem v pneumatikách. Nakonec se vše vyřešilo bez dalších návazností, ale pokles Mercedesů v Singapuru nejen za Ferrari, ale i za Red Bull vyvolal řadu otázníků, co se vlastně stalo. Další úvaha se týkala eventuality, že Mercedes dostal pláště zhotovené z jiných směsí než ostatný týmy, další teorie se týkala názoru, že nová opatření vedoucí k bezpečnějšímu využívání pneumatik Mercedesu nesedí.
Toto Wolff přiznal, že i k týmu se podobné dohady dostaly, ale sám jakékoli spiknutí proti týmu s třícípou hvězdou ve znaku popřel, zároveň ale uvedl, že si nedovede pokles výkonnosti svých vozů vysvětlit. Na otázku, zda Mercedes nejel v Singapuru na pneumatikách odlišných od ostatních týmů šéf stáje odpověděl: "Musím být velice opatrný v tom, co řeknu... je to jen moje myšlenka. V DTM nastala situace, kdy se pneumatiky v polovině sezóny zcela změnily, také jsem si myslel, že to není možné. Zažili jsme už leccost, ale u Pirelli se mi to zdá vyloučené."
Je za tím vším jenom teplota?Mercedes hodlá pokračovat v šetření problematiky pneumatik - jak vyplývá z prvních průzkumů, ani jeden z pilotů nebyl schopen je zahřát na optimální teplotu. Tím pádem byla ovlivněna trakce vozů, což je právě na Marina Bay Street Circuit důležitý faktor.
Wolff je ostatně přesvědčen, že se jedná o jednorázový problém a na trati v Suzuce, která je rychlostním okruhem, dosáhnou vozy vyššího přítlaku a budou se opět prezentovat způsobem, jaký byl v jejich případě po celou dosavadní sezónu typický. "Jsem založením spíš pesimista, ale nevěřím, že mezi dvěma závodními víkendy ztratíte takový výkon, aby vás to odsunulo do odstupu 1,5 vteřiny od soupeřů," tvrdí šéf týmu s odkazem na skutečnost, že Mercedes ztrácel i v kvalifikaci. "Mluvili jsme s piloty, degradace byla masivní a pro nás nevysvětlitelná. Musíme teď zůstat v klidu, protože Marina Bay je velice specifický okruh a pneumatika se tam ve srovnání s jinými okruhy chová zvláštním způsobem. Na konci týdne nás čeká Suzuka. Pojedeme na ni se stejným vozem, nečekám, že bychom nadále zaostávali. Potřebujeme metodický přístup," uzavírá své názory Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.