Že si Red Bull může pochvalovat svůj "mládežnický" tým Toro Rosso a zkoušet v něm nováčky, je jistě výhoda. Jenže nespí ani ostatní, a tak se začíná boj o talentovaného Holanďana pro jistotu dříve než později.
Na začátku sezóny se pochybovalo, zda se sedmnáctiletý benjamínek vůbec s F1 vyrovná. V tuto chvíli mu patří 11. příčka průběžné klasifikace a až za ním (bez ohledu na příčiny) jsou mnohem zkušenější Hülkenberg, Maldonado, Alonso či Button. Není divu, že Christian Horner si chce talentovaného mladíka pojistit, zvláště když se kolem jeho jména rozhořely spekulace, zda na něj nemá políčeno Ferrari.
Otázkou zůstává, pokud by se měl Max posunout do Red Bullu, koho by vlastně nahradil. Ačkoliv byly sestavy obou týmů rakouského nápojového magnáta de facto potvrzeny, dvířka pro rok 2016 zůstávají zcela nepatrně pootevřená. A to přesto, že Horner na Monze vysvětlil, že pokud Ricciardo a Kvjat budou odvádět dobré výsledky, nebude důvod je nahrazovat. "Změna jezdecké sestavy u jakéhokoli týmu je vždy důležitá věc. Piloti jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, takže pokud je střídáte, tak většinou kvůli změně k lepšímu."
Horner si Verstapennovo závodní nasazení pochvaluje: "Ukazuje se, že investice do mládeže se vyplácí. Ať o byl případ Vettela, Ricciarda, Kvjata nebo nynější sestavy u Toro Rosso. Max odvádí skvělou práci a určitě nám pořádně v následující sezóně zatopí. Je fantastické, mít v závodní skupině tak kvalitního jezdce, ale zároveň to je z hlediska Red Bullu určitý problém." Z tohoto vyjádření by nakonec vyplývalo, že Verstappen ještě rok u Toro Rosso zůstane.
Šéf Red Bullu dále upřesnil statut obou současných jezdců týmu: "Ricciardo má dlouhodobou smlouvu stejně jako Dany Kvjat, který má z našeho pohledu možnosti, které chceme i nadále využívat." Je však známo Ricciardovo prohlášení, podle něhož nehodlá celý svůj život v F1 spojit pouze s Red Bullem. Pokud by mělo dojít k Verstappenově posunu do Red Bullu ještě letos, jeden z pilotů dříve mistrovského týmu by se tím zcela určitě ocitl mimo závodní režim. Pokud nastane logičtější a pravděpodobnější varianta, že Verstappen bude další rok pokračovat v Toro Rosso a vyčká na případný odchod jednoho z dvojice Ricciardo-Kvjat, není vůbec vyloučeno, že po ostře sledovaném Maxovi sáhne někdo od konkurence. Změn po skončení příští sezóny se předpokládá rozhodně víc než letos.
Ten, jehož se debaty týkají nejvíc, se zatím v klidu chystá na víkendový závod v Japonsku. Pro Maxe bude významný v tom směru, že pljde o poslední Grand Prix v jeho kariéře, kterou absolvuje před svou plnoletostí. Další debaty o své závodní budoucnosti zatím nechává volně plynout. Zatím.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.