Že si Red Bull může pochvalovat svůj "mládežnický" tým Toro Rosso a zkoušet v něm nováčky, je jistě výhoda. Jenže nespí ani ostatní, a tak se začíná boj o talentovaného Holanďana pro jistotu dříve než později.
Na začátku sezóny se pochybovalo, zda se sedmnáctiletý benjamínek vůbec s F1 vyrovná. V tuto chvíli mu patří 11. příčka průběžné klasifikace a až za ním (bez ohledu na příčiny) jsou mnohem zkušenější Hülkenberg, Maldonado, Alonso či Button. Není divu, že Christian Horner si chce talentovaného mladíka pojistit, zvláště když se kolem jeho jména rozhořely spekulace, zda na něj nemá políčeno Ferrari.
Otázkou zůstává, pokud by se měl Max posunout do Red Bullu, koho by vlastně nahradil. Ačkoliv byly sestavy obou týmů rakouského nápojového magnáta de facto potvrzeny, dvířka pro rok 2016 zůstávají zcela nepatrně pootevřená. A to přesto, že Horner na Monze vysvětlil, že pokud Ricciardo a Kvjat budou odvádět dobré výsledky, nebude důvod je nahrazovat. "Změna jezdecké sestavy u jakéhokoli týmu je vždy důležitá věc. Piloti jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, takže pokud je střídáte, tak většinou kvůli změně k lepšímu."
Horner si Verstapennovo závodní nasazení pochvaluje: "Ukazuje se, že investice do mládeže se vyplácí. Ať o byl případ Vettela, Ricciarda, Kvjata nebo nynější sestavy u Toro Rosso. Max odvádí skvělou práci a určitě nám pořádně v následující sezóně zatopí. Je fantastické, mít v závodní skupině tak kvalitního jezdce, ale zároveň to je z hlediska Red Bullu určitý problém." Z tohoto vyjádření by nakonec vyplývalo, že Verstappen ještě rok u Toro Rosso zůstane.
Šéf Red Bullu dále upřesnil statut obou současných jezdců týmu: "Ricciardo má dlouhodobou smlouvu stejně jako Dany Kvjat, který má z našeho pohledu možnosti, které chceme i nadále využívat." Je však známo Ricciardovo prohlášení, podle něhož nehodlá celý svůj život v F1 spojit pouze s Red Bullem. Pokud by mělo dojít k Verstappenově posunu do Red Bullu ještě letos, jeden z pilotů dříve mistrovského týmu by se tím zcela určitě ocitl mimo závodní režim. Pokud nastane logičtější a pravděpodobnější varianta, že Verstappen bude další rok pokračovat v Toro Rosso a vyčká na případný odchod jednoho z dvojice Ricciardo-Kvjat, není vůbec vyloučeno, že po ostře sledovaném Maxovi sáhne někdo od konkurence. Změn po skončení příští sezóny se předpokládá rozhodně víc než letos.
Ten, jehož se debaty týkají nejvíc, se zatím v klidu chystá na víkendový závod v Japonsku. Pro Maxe bude významný v tom směru, že pljde o poslední Grand Prix v jeho kariéře, kterou absolvuje před svou plnoletostí. Další debaty o své závodní budoucnosti zatím nechává volně plynout. Zatím.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.