Těch případů, kdy se na trati zčistajasna objeví nějaký člověk, jsme už v F1 několik zažili. Stačí vzpomenout na Grand Prix Německa 2000 nebo britskou Grand Prix o tři roky později. Historie se, jak se zdá, opakuje.
Tentokrát si na trať vyšlápl prozatím neidentifikovalný sedmadvacetiletý muž. Kamery ho dokázaly zachytit při jeho procházce po Esplanade Bridge, jak mířil směrem k zatáčce 13. Protože jeho chování bylo těžce předvídatelné, na trať vyjel safety car - to piloti kroužili 37. kolo a v záznamu je slyšet, že na "vetřelce" upozorňuje svůj tým vedoucí Vettel.
Muž v kraťasech prolezl otvorem v plotech a pomalu přešel trať na levou stranu, kde kráčel několik metrů podél svodidel. Kolem projelo sedm vozů, neznámý pak opět prolezl zpět z trati.
Dotyčný narušitel závodu byl již zatčen místní policií, která vyšetřuje příčiny jeho jednání. Zatím nebylo stanoveno, jaký měl jeho čin přesný záměr. V předchozích zmíněných případech šlo buď o pocit osobní msty nebo náboženská vnunknutí.
"Singapurská policie potvrdila skutečnost, že muž byl zatčen a je policií vyslýchán. Narušitel Grand Prix nedovoleně vstoupil na trať Marina Bay Street Circuit během dnešního závodu a směřoval k zatáčce 13, čímž způsobil nasazení safety caru. Čekáme na úplnou zprávu od ředitele závodu, podle níž potom posoudíme okolnosti incidentu," uvedla FIA dále ve svém prohlášení.
Podobný čin není nikdy dobrou vizitkou pro pořadatele a například Mexičané po naprosto nezvládnuté Grand Prix v roce 1970 dokonce přišli o statut pořadatele závodů F1. Tehdy ale byly problémy mnohem větší, diváci prolomili bariéry a usadili se nedaleko trati. Piloti museli závod absolvovat pod pohrůžkou ředitele okruhu, protože pokud by odmítli nastoupit, mohly by propuknout nepokoje vedoucí až k násilnostem.
Ale i v letošním roce jsme se dočkali vpádu člověka na trať - v Grand Prix Číny během druhého volného tréninku přeběhl jakýsi muž boxovou uličku, přelezl boxovou zídku a zamířil do garáží. Později bylo uvedeno, že šlo o fanatického čínského fanouška Ferrari, který se chtěl dostat do boxů italské stáje. I on byl zatčen policí.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.