Pozice rezervních pilotů nebo také třetích jezdců, jak bývá nazývána, může být odrazovým můstkem pro následné angažmá. I když to není pravidlem, z tohoto místa se do kokpitu závodního vozu lze dostat mnohem snáze, tedy pokud nedisponujete řádným rancem peněz.
Když se Stoffel Vandoorne objevil dnešního dne v Singapuru, mělo se za to, že třiadvacetiletý rodák z Kortrijku tu bude působit právě coby rezervní jezdec. Napovídal tomu i fakt, že si Kevin Magnussen po pádu z kola zlomil levé zápěstí a zcela určitě nebude týmu k dispozici minimálně na příští dva závody.
Dalším důvodem pro výše uvedený závěr byla skutečnost, že v Singapuru se nejede doprovodný závod GP2, takže Belgičanova přítomnost by mohla za určitých okolností dávat Stoffelovi šanci si vyzkoušet monopost formule 1. Ale McLaren vysvětlil přítomnost vedoucího muže průběžné klasifikace šampionátu GP2 zcela jinak.
"Stoffel je v Singapuru kvůli mediální činnosti spojené s belgickou televizi, dohodu s ní uzavřel už před několika týdny. McLaren v tomto závodním víkendu nebude disponovat žádným oficiálním náhradním pilotem, i když Vandoorne bude mít do týmových prostor přístup a bude nápomocný tam, kde to bude potřeba," uvedl tiskový mluvčí týmu. Přesněji se k úloze Vandoorna nevyjádřil.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.